• lave

Gravidkläder för oss som knappt har synlig mage men som ej kan ha våra gamla byxor!!

Det klämmer som bara den så det är svårt med byxor men de höga gravid byxorna går ju inte att ha än och de verkar inte så sköna (är van vid låga) någon som har tips på kläder då främst byxor som är bekväma utan att vara höga.

Tack på förhand från en i 17:e veckan!!

• Svar på tråden Gravidkläder för oss som knappt har synlig mage men som ej kan ha våra gamla byxor!!
  • Jillisen

17??? jag har samma problem o e bar ai v. 12...

• Twinkle

De flesta av mina byxor är lågt skurna så jag tycker att det har fungerat fram till nu (är i v. 19). De går fortfarande att knäppa (åtminstone på morgonen!) men det är inte så skönt ,så jag har tagit till säkerhetsnålen nu. Jag tror att det kommer funka ett par veckor till. Jag skulle inte själv välja att köpa "mellanbyxor" som jag bara kan använda några veckor till. Är väl lite snål.

• nda

Det finns låga mammabyxor också på tex growinlife om man inte vill ha de präktiga sakerna men jag lovar att de är såååå sköna även om man inte är van vid höga byxor. Magen får ett mycket bättre stöd och det är inget som trycker på magen. Det stora - är ju att de inte är så snygga. Jag satsade på linnebyxor med mudd när jag var i mellanperioden annars och de kan man ju ha efter förlossningen också.

• Jojo77

Jag köpte ett par låga mammabyxor på Lindex idag. Sköna och jag tycker de var snygga. Lite baggylook.

• 3barnsmor35

Det finns sån bellybelt *eller vad det heter* som man sätter som en extra resår vid gylfen typ så man kan ha sina vanliga byxor trots lite extra put.
    Såg annons om det i senaste ViF tror jag.

• Suimi

På Kapp Ahl har de Mamma-jeans i svart, beige och denim med inte lika stor mudd som hos flera andra affärer. De kan dock vara lite stora i storlekarna.

• Heranell

Köpte ljusa mammajeans i stretch på Kapp-Ahl till halva priset, mudden går inte upp över hela magen, men du kan nog ha dom ett bra tag. De är jättesköna, jag är i vecka 27 nu och får klädpanik när de är i tvätten!

• stumpisen

Jag började använda "mammabyxor" i 17-18:e v, jag köpte byxor med mudd över magen, dom upplevde jag nästan som en låg byxa, sedan när magen växte så klippte jag "sönder" mudden nere vid linningen (så att den blev dubbelt så bred/hög) på det sättet förlängdes byxans livslängd med hur många veckor som helt. Lycka till ute i byxdjungeln!

• Cissolina

Samma problem här, är i v 11+5 men kan redan inte ha mina jeans...snyft... Har visserligen ett par stuprör i stretch med låg midja som fortarande går, men annars är det stopp. I första hand är det inte magen som stoppar utan höfterna som tydligen har breddat sig, sen är det lite obehagligt när det klämmer vid magen oxå. Har fått låna jeans som är lite större från min svägerska så hoppas att dom funkar ett tag i alla fall för annars är det mysbyxor som gäller för mig just nu.

• tilda25

Jag är i vecka 14 och har nästan ingen Mage alls, men på något vis har jag "ändrat form" för det finns inte en chans att jag får på mig jeansen... dessutom har jag mått väldigt illa och tycker att det är obehagligt att ha byxor som sitter åt.

Så, häromdan köpte jag ett par låga mamma-jeans på MamaMia shop i Stockholm (finns också på www.mamamiashop.se) De har resår bak som går att spänna åt, och framtill är de så låga att magen ska komma över sen. Hon i affären var övertygad om att jag skulle kunna ha dem under hela graviditeten (om man inte går upp mycket i vikt runt låren förstås...) De är verkligan jättesköna!

Svar på tråden Gravidkläder för oss som knappt har synlig mage men som ej kan ha våra gamla byxor!!