• Imperialiss

Nu SKA jag lära mig gå i högklackat! Hjälp tack :)

Yes, nu ska jag lära mig en gång för alla att gå i klackade skor!

Bara i hallen står det 9 par skor med mer eller mindre klack på som aldrig blir använda. För att inte tala om i garderoben o_O
    Jag samlar på snygga skor och det är så trist när de inte kommer till sin rätt. Dvs på fötterna istället för på hyllan.

Jag har lärt mig gå i 4-5 centimeters klackar sålänge de inte är sådär smala o tunna. Kilklackar fungerar ännu bättre.
    Men sen tar det stopp!
    HUR gör jag för att lära mig använda alla mina 8-10 centimeters klackar utan att se ut som en giraff när jag staplar fram?

Det fulaste som finns är böjda knän och jag går alltid rak i ryggen. Och det SER bra ut säger andra när jag använder höga skor, men det känns hemskt och efter fem steg är jag helt slut.

Att träna inne funkar inge vidare då jag har en liten lägenhet och där får man inte upp farten på samma sätt haha..
    Har ni några mirakeltips för att inte fötterna ska protestera högt varje gång man drar på sig festklackarna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 18:37
    Förresten, är någon typ av klack enklare att gå i?
    Tex kilklack, bananklack, osv?
    Vilka tycker ni är enklast att traska i?

Stilettos tycker jag är svårast så de får komma sist på träningslistan :)

• Svar på tråden Nu SKA jag lära mig gå i högklackat! Hjälp tack :)
  • Titti

Ju smalare klack destå svårare att gå i. Så är det ju. Kan tycka att kilklack oxå är ganska svårt eftersom hela skon lixom sitter ihop.

Jag har gått i klackar hela mitt liv (från tonåren så klart) aldrig lägre än 8 cm. Det gör ont. Finns inget att göra åt det. Gå ut och gå....kan ju undvika att gå på stan eller så om du inte vill synas när du tränar :)

Dety viktigaste av allt är dock. Köp äkta skinnskor. Köp inga billiga fusk. visst kostar dom mycket mer men hellre ett par dyra du kan änvända än tre par som bara står föra att dom gör för ont. Det tog ett tag innan jag jag lärde mig det.

Lycka till :)

• Anna Collovin

Vet inte om det finns någon mirakel tips vi är ju olika med hur känsliga
    fötter vi har . Annars är det ju bara träna som gäller få fötterna att vänja sig

• Imperialiss

Titti

Ah okej, tack för tipset!
    Det där med äkta skinnskor har jag inte ens tänkt på. Jag brukar köpa äkta skinnskor när det handlar om tex vinterkängor för jag vet att de håller längre och bara blir snyggare med åren. Men har aldrig tänkt på att klackskor i skinn faktiskt är skönare för fötterna.
    Nästa inköp blir ett par ÄKTA skinnskor i ett bra märke, oavsett pris :)

Anna Collovin

Ja jo det är ju sant, alla är olika. Ja det kanske bara är träna o åter träna som gäller då.
    Har du, eller någon annan, testat dessa typer av inlägg man kan köpa? Brukar finnas i skobutiker och har även sett på Lindex nångång. Som små "kuddar" av gele som man ska lägga fram (tror jag) i skon, och som ska motverka onda fötter?

• Anna Collovin
    Imperialiss skrev 2009-05-12 11:37:33 följande:
    TittiAh okej, tack för tipset!Det där med äkta skinnskor har jag inte ens tänkt på. Jag brukar köpa äkta skinnskor när det handlar om tex vinterkängor för jag vet att de håller längre och bara blir snyggare med åren. Men har aldrig tänkt på att klackskor i skinn faktiskt är skönare för fötterna.Nästa inköp blir ett par ÄKTA skinnskor i ett bra märke, oavsett pris :)Anna CollovinJa jo det är ju sant, alla är olika. Ja det kanske bara är träna o åter träna som gäller då.Har du, eller någon annan, testat dessa typer av inlägg man kan köpa? Brukar finnas i skobutiker och har även sett på Lindex nångång. Som små "kuddar" av gele som man ska lägga fram (tror jag) i skon, och som ska motverka onda fötter?
    Du menar party feet nej jag har inte det men många säger att det hjälper och en väninna har det alltid så visst är det värt att prova jag personligen gillade inte att ha det i skon

Sen träna i små doser och utöka gåendet jag går alltid i höga stilettklackar men är ingen superkvinna för det du ska veta att jag har sitans ont i fötterna i bland om jag gått mycket på jobbet
Svar på tråden Nu SKA jag lära mig gå i högklackat! Hjälp tack :)