• Thinner

Stämmer det att magen blir större med andra barnet?

Är i vecka 24 och många pratar om hur stoooooor jag är och "vilken mage du har". Får kommentarer om att jag ser längre gången ut än vad jag är.
    Är/var det så för er med?
    Stämmer det att magen helt enkelt blir större fortare ju fler barn man får?

Man Lär Sig Leva Med Sig Själv...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 18:38
    Ni med två barn alt. fler skriv gärna om storlek på er mage och vad barnen sedan vägde vid födsel.
  • Svar på tråden Stämmer det att magen blir större med andra barnet?
  • Mötley Crüe

min mage blev större! Men min första var väldigt liten när hon föddes :S
    Annars har jag hört att det huvudsakligen är så att magen bli stor snabbare än med första. därmed inte sagt att den blir större.

• Blå Flygare

För mig stämde det inte, hade mindre mage och fick höra hur liten jag var Fick gå på tillväxt-ul också. Men allt var bra och grabben var aningens tyngre än första barnet när han kom ut. Berodde på läget.

• Kya

njäe, det beror ju på vattenmängden och storleken på barnet. sen brukar andra barnet oftast vara större än första, men det brukar inte vara nån större skillnad... några hundra gram hit eller dit.

men magen blir större FORTARE med andra barnet, för magmusklerna är förslappade.

27/10-08 föddes vår älskade Filip
  • Boel1

Den blir kanske större fortare, men sen i graviditeten har jag inte haft större mage än den första. Med fjärde barnet var jag minst, folk trodde knappt på mig när jag sa att jag var fullgången.

• Dalkulla74

Min blev mindre än med 1:an och jag blev inte rundare fortare heller. Har 4år mellan barnen.

• viseversa

Min mage blev absolut större andra graviditeten. Syntes TYDLIGT redan i v 18(bilder i galleriet) Hon föddes i v 36 och var 49cm lång och vägde 3222gr!

• Piripiri

Den växer fortare i början ja, men i slutändan har jag haft mindre mage för varje barn.

• Rigmor Mortis

Den är inte större, men blev stor tidigare. Första barnet 49 cm, 2950 g på BF-10, andra barnet väntar jag fortfarande på.

• moosen

min mage växte fortare i början. fram till v.30ca. fram tills dess var jag större än med första, men efter det jämnade det ut sig och nu är jag lika stor som jag var med första.

• Spicy Women

Inte på mig. Med första såg det ut som jag var i tredje månaden när jag födde i v 37.
    Andra barnet syndes det knappt att jag var gravid. Födde i och för sig i v 28, men jag tror det hade varit likadant om han hade kommit inormal tid.

Svar på tråden Stämmer det att magen blir större med andra barnet?