Familytime skrev 2009-05-11 19:29:09 följande:
Man kan gå ner i vikt utan att ha vare sig diet eller nån träning. Har du haft det väldigt struligt omkring dig? Mår du riktigt bra? Har du haft det stressigt? Jag går alltid ner i vikt när jag har det stressigt. I vintras kom jag med i Körslaget och det var en otroligt jobbig tid! På bara nån vecka gick jag ner 7 kg! Dessutom började jag tappa hår. När väl Körslaget var över dröjde det en vecka ungefär, sen kom magkatarren och jag gick in i väggen lite. Anledningen till att jag säger lite är för att jag repar mig rätt snabbt, eftersom jag vet vad problemet är och löser det fort. Många som går in i väggen "hårt" har flera år innan de ens kan komma tillbaka som vanligt igen. Jag faller hårt, reser mig snabbt igen och så fortsätter jag. Men hur som helst... det började med viktnedgång för mig och har alltid gjort under stressiga perioder, så ta en titt på ditt liv om det är nåt undermedvetet som ligger och skaver? Eller om det helt enkelt är nåt du kan förändra helt och hållet nu som t ex arbetstider, mer vila eller vad som helst.
Det har jag aldrig ens tänkt på,att det skulle kunna vara en anledning.
Men när du säger det kan jag komma på himla mycket som kunde vara bättre i tillvaron,sånt som stressar en eller drar ner.
Fast då jag alltid varit en stresstålig människa så har jag aldrig trott att det skulle kunna påverka mig.
Tack för sitt svar! ska rannsaka mitt liv lite ikväll