• Anonym

större mage av ppiller??

Nu börjar jag bli trött på detta...
    min mage har varit lite krånglig sedan jag börjademed ppillren, i januari-februari nångång. svulllen och verkat bli större, men jag har inte tänkt så mkt på det. har tänkt att det varit gaser och berott på förstoppning. men nu funkar magen bra, inga gaser eller så, men ändå verkar den bara växa! kan det bero på ppillren? jag slutade med dem för en månad sedan så jag hoppas mage blir som vanligt igen i så fall...
    om jag inte hade tagit flera gravtester, negativa, så hade jag trott jag vore gravid med den magen...den har så skum form på ngt sätt...ngn som fått sån här mage av ppiller? och vad är det som gör att den är så stor, vatten? det är som att jag inte kan dra in den som förut och det gör ont om jag försöker för mkt. magmusklerna är som vanligt vid mellangärdet men verkar inte alls gå att spänna så mkt som förut från naveln och neråt heller??

• Svar på tråden större mage av ppiller??
  • Anonym (M)

Jag har precis samma problem, slutade äta mina piller för en månad sedan just av denna orsak men magen vill inte ge med sig, svullen, lite gasig men bara minus på stickan. Äter mindre gör jag, och tränar. Suck!

• Anonym

ja visst är det irriterande? det värsta är nog att jag inte längre kan ha några utav mina byxor utan att det är obekvämt och att jag inte kan gömma magen längre...jag är smal och inna hade jjag helt platt mage men nu är den en liten kula. upplever du också att magmusklerna blivit sämre? jag kan inte spänna dem lika mkt längre, det GÅR inte att spänna dem som förut, dra in magen så mkt som det gick innnan...det är liksom ingen ide att försöka träna magen, känns inte som det hjälper...hoppas det bara är en mage som kommer försvinna så att jag inte fått min magmuskler "förslappade" av de där pillren också...:(
    när började det för dej? har du haft så länge? jag åt mina piller i tre månader...

• Anonym (M)

Jag åt mina piller i nästan tre månader, sedan fick jag nog. Mådde illa konstant. Alla byxor spänner och känner mig uppsvälld. Förra gången jag slutade med piller (kanske 5 år sedan) var det inga problem att få bort magen igen (jag är 27 år, och får alltid mage när jag äter piller), men nu fungerar varken träning eller bättre kost :( Mindre muskulatur i magen har jag dock inte märkt av.

• Applebaum

Det är rätt vanligt att man samlar på sig lite extra vatten när man äter p-piller. Det du kan göra för att motverka det är att dricka mycket och dra ner ordentligt på saltkonsumtionen.

• Thaleya

Välkommen till klubben, jag har äntligen efter tre år slutat med mina piller nu och gick upp kolossalt i vikt under den tiden så nu ska kilona bort igen!

• Anonym (linn)

Min mage sabbades totalt av Desolett och Yasmin. Jag hade platt mage tills jag började med Desolett och vid bytet till Yasmin (tog bara Desolett 2 månader) så fick jag något som heter gastropares, magförlamning, vilket innebär att jag har en jättestor mage på en smal kropp. Magen är förlamad och allt jag äter gör att den svullnar upp som bara den, tom ett glas vatten.

Det har inte försvunnit trots att jag varit utan p-piller i 8 månader och det kommer inte att försvinna heller. Jag kommer att få dras med en fet mage resten av livet. Träning hjälper inte.

Svar på tråden större mage av ppiller??