• Helstsyskonnu

Hur mådde du av Crinone?

Jag har ätit Pergo ganska många kurer nu, fått fina ägglossningar (enl. progesteronprov) men sedan fått mens ca 12 dagar efter äl-sprutan. Min läkare tyckte att det var värt att testa Crinone (har inte börjat ta de än, men jag tror att det är kräm som man för in i slidan, eller om det är vagiatorier). Har förstått att man i vanliga fall använder det vid ivf.

Nu är min fråga: har ni som tagit Crinone fått några biverkningar? Jag har inte haft några biverkningar av Pergo och Ovitrelle. Ska springa Göteborgsvarvet på lördag och är lite orolig över nya biverkningar lagom tills dess...

• Svar på tråden Hur mådde du av Crinone?
  • Kitty baby

Hej, jag har iofs inte använt crinone mer än ett par dagar (gör ivf) men jag känner inget särskilt så du behöver nog inte oroa dig. Lycka till!

• Helstsyskonnu

Tack! Hoppas det inte blir ngt särskilt då. Ruvar du? Lycka till i så fall.

• Helstsyskonnu

Ingen mer som vill dela med sig av sina erfarenheter??

• Akleja12

Har använt Crinone. Det enda negativa är att det ibland kommer ut vita klumpar. Men det var inte så stort problem för mig. Väldigt smidigt att använda tycker jag.

• Helstsyskonnu
    Akleja12 skrev 2009-05-11 20:32:56 följande:
    Har använt Crinone. Det enda negativa är att det ibland kommer ut vita klumpar. Men det var inte så stort problem för mig. Väldigt smidigt att använda tycker jag.
    Nej det kan man ju överleva . Så du kände inte av något i kroppen direkt?
  • ewamarie

Använde crinone efter vår IVF och kände inte av dom. Som någon skrev innan så var det enda som var obehagligt att det ibland kom ut klumpar

• kutterduvan

Använde Crinone efter vårt första IVF. Inga biverkningar alls, inte så mycket klumpar heller. Jag tog en om dagen (på kvällen). Tyvärr blev jag inte gravid.

• Puffig Pingla

Jag fick tokmycket biverkningar av Crinonen men så är jag oxå okrönt drottning av märkliga biverkningar .
    Jag blev jättehormonell, dålig i magen och illamående de första fem dagarna.
    Men som sagt - jag är världsmästare på att pricka in biverkningar.

• Helstsyskonnu
    Puffig Pingla skrev 2009-05-23 23:40:31 följande:
    Jag fick tokmycket biverkningar av Crinonen men så är jag oxå okrönt drottning av märkliga biverkningar .Jag blev jättehormonell, dålig i magen och illamående de första fem dagarna.Men som sagt - jag är världsmästare på att pricka in biverkningar.
    Jag blev också ganska illamående i några dagar, och det fanns inte ens med i listan över biverkningar. Annars har det gått bra, 13 dagar efter Ovitrellen nu.

Någon som vet om Crinone kan försena mensen? Har alltid fått mens 12 dagar efter Ovitrelle förut, men inte sett till någon än.
Svar på tråden Hur mådde du av Crinone?