• isisisis

Antiskallhalsband?

Jag har försökt få min hund att inte skälla när någon går i trappen,eller när någon ringer på dörren.
    Detta utan större resultat.
    Ibland fungerar det lite.....

Inte så kul för grannarna.

Har ni någon erfarenhet av dessa antiskallhalsband?

Är det elakt?

• Svar på tråden Antiskallhalsband?
  • hundpuss

själv tror jag inte alls på dessa sk antiskallhalsband.

vilka metoder har du provat när din hund skäller?

• Imox

Undrar ox hur du har försökt att träna?

Jag har ett antti skällhalsband som jag endast har andvänt då min tax som jag fick som omplacering skäller när han blir lämnad själv inte hemma men tex hos svägerskan dom har stor inhägnad hundgård är han där i med alla hundar går det jätte bra så for matte försvinner skälls det, eftersom han skäller när jag inte är där har det funkat toppen tog typ tre skall innan han la av sen nu sist skällde han inte alls men skulle aldrig andvända det om jag hade chansen till att korregera själv

• isisisis

Jag har försökt med att kalla honom till mig och tala om att jag förstått att han varnat,och att det nu räcker.'

Har också försökt att få honom att stanna på plats,sitta ned och vara tyst på min inrådan.

Allt enl den svenska hundcoachen.

Jag har också frågat i trådar här på familjeliv,och fått diverse varierande råd,där den ene dömer ut den andras råd,och ingen verkar ha riktig koll och ett råd som fungerar.

Nu köpte jag ett skallhalsband igår på tradera,så jag får iaf prova.

Går det så går det.

Tack för era svar .

• isisisis

Jag har försökt med att kalla honom till mig och tala om att jag förstått att han varnat,och att det nu räcker.'

Har också försökt att få honom att stanna på plats,sitta ned och vara tyst på min inrådan.

Allt enl den svenska hundcoachen.

Jag har också frågat i trådar här på familjeliv,och fått diverse varierande råd,där den ene dömer ut den andras råd,och ingen verkar ha riktig koll och ett råd som fungerar.

Nu köpte jag ett skallhalsband igår på tradera,så jag får iaf prova.

Går det så går det.

Tack för era svar .

• Imox

Det går säkert för inte många hundar vill få "pys" i näsan...
    Grejen är att det är vl inte snällaste sättet att träna.
    Men kan man inge annat eller inte är konsekvent i sin träning så fungerar det inte och givet vis gör du nått fel eftersom din hund fortsätter skälla.......

• isisisis
    Imox skrev 2009-05-12 12:23:01 följande:
    Det går säkert för inte många hundar vill få "pys" i näsan... Grejen är att det är vl inte snällaste sättet att träna. Men kan man inge annat eller inte är konsekvent i sin träning så fungerar det inte och givet vis gör du nått fel eftersom din hund fortsätter skälla.......
    Förmodligen gör jag väl det.
    Jag är ingen hund,så det är lite svårt att förklara för hunden.
    Jag har bara gjort så gott jag kan,efter de råd jag fått,och hittils har det inte fungerat bra.

Andra saker har dock fungerat,så helt hopplöst verkar det ju inte.
  • yatsy
    isisisis skrev 2009-05-12 12:37:12 följande:
    Förmodligen gör jag väl det. Jag är ingen hund,så det är lite svårt att förklara för hunden. Jag har bara gjort så gott jag kan,efter de råd jag fått,och hittils har det inte fungerat bra. Andra saker har dock fungerat,så helt hopplöst verkar det ju inte.
    Måste man så måste man. Jag har ett sånt halsband som jag var tvungen att använda på min hund när han hade en hysterisk period i att skälla. Vissa gånger gick det bra men om det va nån gång som han kom igång ordentligt så märkte han inte när det utlöste! så om det blir så för dig så kan du kanske prova ett förstärka den med ett nej..
  • isisisis
    yatsy skrev 2009-05-12 14:11:34 följande:
    Måste man så måste man. Jag har ett sånt halsband som jag var tvungen att använda på min hund när han hade en hysterisk period i att skälla. Vissa gånger gick det bra men om det va nån gång som han kom igång ordentligt så märkte han inte när det utlöste! så om det blir så för dig så kan du kanske prova ett förstärka den med ett nej..
    Ja,jag ska prova tack.
    Grejen är den att jag inte vill att han ska sammankoppla mina kraftiga nej-sägelser,då han snarare blir osäker och rädd vid för kraftiga tillsägelser.

Jag har inte haft honom som liten,så jag vet inte om någon varit elak eller så.

Han skäller inte på andra hundar eller ute.

Bara inne,när nån går i trappen,eller kommer in genom dörren.

Jag får prova iaf,
  • CTMT

Vill inte vara elak, men alla hundägare som sätter ett antiskall-halsband på sin hund borde prova det själva först!

.¤:*¨¨*:¤. Crea Diem .¤:*¨¨*:¤.
Svar på tråden Antiskallhalsband?