• Smultronblomma

Försvinner linjen på magen?

Fick under min graviditet en mörk linje från blygdbenet upp ovanför naveln. Nu har det gått en måad sedan förlossningen och linjen är fortfarande lika tydlig. Någon som vet när den brukar försvinna? Finns det risk att den inte försvinner alls? Blä.. tycker den är så ful..

• Svar på tråden Försvinner linjen på magen?
  • pepprar

Hej
    Jag hade en en gång som försvann.

• Heidi1

min försvann oxå men kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan den försvann

• minnapinna

min försvann också, vet ingen som har den kvar... kommer inte ihåg hur länge det tog, men flera månder i alla fall.

Min dotter har en likadan rand under naveln som jag hade, och hon har haft den sen hon var nyfödd. Hon är idag 3 år. Lite lustigt :)

• Joje

Fick hormonrand över hela magen med båda barnen, inte så stark, men den syntes. Den försvann efter 6-7 månader med första, ser fortfarande en svag linje efter andra barnet, hon är 10 månader.

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Kattflickan

Jag har ingen rand kvar. Har varit gravid 2 gånger och fått hormonrand båda gångerna.

• Nina76

Min dotter är snart 1 år och jag har fortfarande halva min rand kvar. Syns dock inte lika tydligt längre...

• WimZy

Min rand försvann med tiden, men jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog.

• Mysaaan

Nu när dottern börjar närma sej 10 månader så har den försvunnit..

• nötskrikan

Tror det tog ungefär ett halvår med första barnet, andra barnet är en månad så jag vet inte hur det blir den här gången.

• MariaWe

Min son är 19 månader och jag har tendenser kvar av randen, men den var rejält tjock och markant från början! Är gravid i v. 23 igen och det verkar inte vara någon ny på G, bara den gamla som man fortfarande kan ana!

• bellsii

måste bara fråga får alla en sån rand? jag har inte fått någon men e inte så långt i grav än

• Mammis me Tindra

Jag fick en väldigt stark rand med min dotter, hon är nu 4 ½ år och jag har fortfarande kvar en svag rand.
    Men dem går att ta bort för en billig penning ;)

• Vår stora lillbebis

Min har försvunnit, sonen är 9 månader. Jag hade en väldigt skarp linje, som såg helmysko och krokig ut när han hade kommit ut

• nötskrikan
    bellsii skrev 2009-05-12 11:29:26 följande:
    måste bara fråga får alla en sån rand? jag har inte fått någon men e inte så långt i grav än
    Nej alla får inte en hormonrand. Min kom sent i graviditeten båda gångerna.
  • tiara
    bellsii skrev 2009-05-12 11:29:26 följande:
    I min första graviditet med sonen fick jag ingen sån rand, men i andra graviditeten fick jag en sån rand (kvar fortfarande 8 veckor efter att hon föddes).
  • Glenni

Är det nån som haft en upphöjd hormonrand då? Jag fick en rand på hela magen i slutet av graviditeten. Den har bleknat en del men syns fortfarande ganska mycket nedanför naveln, och det roliga är att den är upphöjd! Känns som ett tunt ärr ungefär. Nån annan som haft så?

Svar på tråden Försvinner linjen på magen?