• Jeddan

Hur tränar man för att huden på magen inte ska hänga ner över troskanten

Hej!
    Läste senaste numret av mama med träningsspecial, där det stog -Träna bort din mammamage. Aha, täkte jag, nu ru!
    Men dom menade att mammamage är när magen putar ut och man ser gravid ut fortfarande. Det fanns övningar som skulle få magmusklerna att komma tightare ihop varandra osv.
    Men min mage då, det är mammamage om nåt. -Jag fick en enormt stor mage under grav. och gick ner alla kilon efter bara fyra månader. Så jag är väl ganska smal antar jag, men med ett hudlager på magen som inte är av denna värld. Huden hänger liksom över troskanten, inte bara lite. Förstår man vad jag menar??
    Vad ska jag göra? Måste finnas något motion sätt, kan ju inte bara vara kniven som gäller?

Mycket tacksam för svar

• Svar på tråden Hur tränar man för att huden på magen inte ska hänga ner över troskanten
  • Mylla

Om det inte är fett utan hud så vet jag inget sätt. Musklerna kan man träna men huden hänger ju kvar ändå.

• emmy1982

Undrar om det inte är kniven som gäller vid väldigt mycket överbliven hud? :(

• Jeddan

Lite fett är det ju oxå men det är mest hud....det kan väl inte vara så ovanligt att ha såhär eller? Börjar få panik, lillen fyllde ju ett i april

• EmiliaG

<tyvärr har jag hört att det är "fylla ut" huden som gäller, eller skära bort. Visst blir elastisiteten och så bättre av vardagliga träningen för magmuskler också... men tar tydligen betydligt längre tid att försöka få tillbaka hudspänsten än att minska fettmängden.

• Ariel o Melodys Mom

Huden går aldrig tillbaka om den har börjat "hänga". Ett stort problem bland många som gått ner mycket i vikt snabbt.
    Det enda som funkar är plastikoperation, tyvärr!

• Jeddan

Shit, får väl vänta till ett eventuellt syskon har kommit. Kan ju inte disikera mig två ggr.....

• tiger85

Har samma mage som dig :(
    Min kompis sa att man ska massera magen minst 2 ggr/dag med någon särskilt olja för att huden ska dra ihop sig bättre...
    Det fungerade på honom då han körde GI för några år sen o rasade i vikt, hade samma hemska mage då som jag har nu... Lite har han kvar men det är ingenting mot innan o enligt honom e det massage som gäller...

*Josefine 050314 & Denise 081112*
  • Jeddan

Spännande!
    Förutom alla knipövningar och små träningsövningar man ska komma ihåg varje dag ska jag nu oxå komma ihåg att massera magen 2ggr om dan. Ska göra ett försök, men minnet, det sviker mig liksom magen gör

• BlommyNess12

VA är det sant Finns det verkligen ingenting annat än kirugri som hjälper om huden börjat hänga?

Svar på tråden Hur tränar man för att huden på magen inte ska hänga ner över troskanten