• Runexxx

Hur sover ni som närmar er slutet av graviditeten?

Hur sover ni som närmar er slutet av graviditeten?

Jag har ont i ryggen och måte ha en massa kuddar i sängen som jag sen måste lägga till rätta varje gång jag vänder mig om eller måste upp och kissa, skit jobbigt.

Sen kan jag vakna helt genom blöt av svett tre gånger per natt, då är typ hela sängen blöt. Sen vaknar jag ändå minst varannan timme ändå, suck suck suck!!!!!!

Som tur är så sover jag middag annars skulle jag bli knäpp!!!

• Svar på tråden Hur sover ni som närmar er slutet av graviditeten?
  • Maddis

Jag gör exakt samma sak! Tror det är så för de flesta. Och jag är "bara"i vecka 32 så hur jag ska greja detta blir spännande att se...fast det blir nog lättare när jag slutar jobba.

• Fru Bergman

Mmm känner verkligen igen mig. Jag sover med öppet fönster och svettas medan min man har sitt stora duntäcke för han fryser så mycket.

Måste upp och kissa var och varannnan minut
    Fast nu är det inte långt kvar...

• Timglas87

Åh, känner igen mig med er, o jag är bara i V29, har hela sommaren kvar o sova, eller ligga o vrida o vända mig i sängen o gå upp o kissa hela tiden..=)

• Miss Lau

Jag är "bara" i v.33 men sover uruselt. Får ont i hela kroppen, svettas, har en fruktansvärd halsbränna och måste springa på toa hela tiden.

Min stackars make får byta svettiga lakan ofta nu om man säger så

• Puffy

Är i v 35 (34+3) och sover uruselt! Har massa sammandragningar som den senaste veckan blivit kraftigare och jag vaknar varje gång. Får ont då om jag ligger på sidan så jag måste vända mig på rygg, ligger så och puffar och flåsar en stund (sambon vaknar varje gång stackarn) tills det går över. Då vänder jag mig till sidan igen. Det blir inte mycket sammanhängande sömn!

Är dock inte så varm om nätterna, värre om dagarna. Händerna svullnar så förlovningsringen har fått flytta upp till halsbandet ist

• miss lyckad

Åh vad jag känner igen det där, jag är i v.32 och tycker det är jättejobbigt att sova. Jag har en kudde under magen och så fort man ska vända sig om så ska den där kudden med. Att vända sig om är ju inte heller det lättaste och så är sambon i vägen. Nej, usch, jag sover jättedåligt och det e 8 veckor kvar...

• Norrtös

Du är inte ensam. Vissa nätter sover jag knappt.
    Springer upp och kissar typ 100 gånger, tuggar rennie för att lindra halsbrännan, bäddar kuddar runt hela mig, vädrar sovrummet klockan 4 på morgonen.. Det är allt lite galet!

Är öm i höfterna och bäckenet när jag stiger upp efter att ha legat någon timme. Blir jättearg ibland för att det är så svårt att vända sig i sängen också. Det frustas och pustas bara från ryggläge till sida :-P

Svullen överallt, myrkrypningar, svettningar och full aktivitet i magen.
    Men jag tror ändå min graviditet anses lindrig jämfört med många andras.

Det ska iaf bli otroligt underbart att få föda ungen snart!!!!
    42 dagar kvar, 42 dagar kvar....
    Våga inte säga nåt om + 14 dagar

• elinile

Sover ganska bra, eller ja, vaknar ju av minsta lilla... Det enda jobbiga är väl att jag svettas så fruktansvärt vissa nätter. Men det är ju bara att vänja sig, blir väl mycket värre sen när man ammar. Så var det iaf sist, svettades floder första månaden eller nåt...

• Chili mum

Sover väldigt bra.
    vaknar vid 7 bara för att gå på toa. har vaknat förut på nätterna.
    Men drack ingen ca 1 timma innan jag la mig, så slapp jag gå upp.

L 041216 & M 060224 BF 090718
  • sassus

Det jag tycker är jobbigt är att på helgerna kan jag somna om rätt så bra efter toalettbesök, jobbiga vändningar och värkande kroppsdelar som väcker en, men på vardagarna då man ska upp tidigt är det lönlöst... Det är ju stressen över att man ska upp och jobba som gör det, men det är ändå så himla störande. Nån som har något knep på hur man somnar om snabbt?

Svar på tråden Hur sover ni som närmar er slutet av graviditeten?