• Selma77

Hur förvarar ni era recept?

Har ni dem skrivna för hand i en receptbok, eller skrivit dem på papper via datorn och satt in i pärm?

Jag vill försöka skriva in mina via datorn och sätta in i en pärm med olika kategorier för ex: paj, kyckling, köttfärs, vegetariskt, fisk, soppa, bröd, efterrätter osv.

Någon som vet var det finns att få tag på sådana pärmar?

MVH Semla

• Svar på tråden Hur förvarar ni era recept?
  • GodBiten

Jag har mina (inte så många) i en skön röra i en pärm..
    några handskrivna, några utrivna från tidningar och några utskrivna från dator..

Tror det i ditt fall kan funka bra med en vanlig pärm som du köper ett register till

• Senap

I datorn - databas med sökbara kategorier

My sugar is raw
  • Gul13
    Shoegirl skrev 2009-05-11 22:42:38 följande:
    I datorn - databas med sökbara kategorier
    Vilket program eller databas använder du?

TS: Jag har tagit en vanlig pärm för A-4 papper och vanliga nr-register och själv skapat kategorier som passar oss.

De flesta recepten sitter där. Resten ligger på olika ställen i datorn. Men nej förresten ligger nog de allra flesta huller om buller i en stor hög i skåpet.
  • Senap
    Gul13 skrev 2009-05-12 08:29:35 följande:
    Vilket program eller databas använder du? TS: Jag har tagit en vanlig pärm för A-4 papper och vanliga nr-register och själv skapat kategorier som passar oss. De flesta recepten sitter där. Resten ligger på olika ställen i datorn. Men nej förresten ligger nog de allra flesta huller om buller i en stor hög i skåpet.
    Jag jobbar med det så jag har gjort egna.
    Jag tror den jag använder nu är baserat på MySQL.
    My sugar is raw
  • Gul13
    Shoegirl skrev 2009-05-12 09:07:46 följande:
    Jag jobbar med det så jag har gjort egna. Jag tror den jag använder nu är baserat på MySQL.
    Aha lyxigt värre
  • Kristin24

har kokböcker och sen en bunt med lösa blad liggandes i en av kokböckerna. Ska sätta dom i en pärm.

Go och glad Kexchoklad
  • Mint

Jag har en vanlig a4-pärm och ett register. Som hos någon annan blandat med handskrivet, utklippt från tidningar och utskrivet från datorn.
    På de recept som kommer från tidningar brukar jag skriva till om jag gjorde ngn förändring för att det skulle bli godare. Sen brukar jag dessutom skriva datum - rätt kul att ha om tjugo-trettio år.

• Good Sina

Skriver ner på papper, kuvär eller annat som jag har i närheten och lägger i en skolåda.. Världens dåligaste ordning jag vet.. Men så gör jag iaf.. =)

• Kristin24
    ljuvliga skrev 2009-05-12 12:12:06 följande:
    Har en receptbok som jag har recepten nedskrivna i för hand.
    det är ju jäte bra....måste inskaffa en sån
    Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Hur förvarar ni era recept?