Halmstad
Vi kommer att bo på hotell i Halmstad och vara där två dagar. Vad finns det att hitta på? Alla tips är välkomna även på tex restauranger.
Vi har även med sonen som är snart 3 år.
Tack på förhand!
Vi kommer att bo på hotell i Halmstad och vara där två dagar. Vad finns det att hitta på? Alla tips är välkomna även på tex restauranger.
Vi har även med sonen som är snart 3 år.
Tack på förhand!
Finns väl ett lek och busland där om jag inte har fel. Sen ska det finnas ett tropikcenter nere i hamnen sa min kille nu:) Är inte ifrån Halmstad så du får la hoppas att någon som bor där skriver:)
Sannarpsbadet...
Brottet...
Tropikcenter...
Busfabriken...
Äventyrslandet...
Resturanger:
Gastons
Bulls
Harry´s
Pio´s backficka
lacocca
www.aventyrslandet.se/index1.asp
Här har du länken till äventyrslandet, ett toppen roligt ställe =)
Åhh kollade länken och hade lätt velat åka till de vattenlandet!! Ser ju skit kul ut!
Vad gäller restauranger kan jag varmt rekommendera Harrys till lunch, visst Harrys är typ likadana överallt, men den i Halmstad är faktiskt den absolut bästa Harrys jag varit på! Deras kycklingvingar är typ berömda Och så är det ju bra att de har barnmeny och kritor och så till barnen medans man väntar.
Kvällstid skulle jag absolut satsa på restaurangen Yoss. Den ligger på gågatan ganska långt bort (från Torget sett). De har verkligen kanonmat till mycket bra priser och det är stoooora portioner kan jag lova Vi äter där varje gång vi är i Halmstad.
Min favorit resturang är helt klart Pio's! Helt uuuuunderbar mat!
Tack för alla tips! Tyvärr är äventyrslandet inte öppet när vi är där.
Någon mer?
Rekommenderar också Yoss för det första :) Men en annan kul restaurang (som i och för sig inte ligger mitt i centrum, utan tjaa... ca 2 km utanför) är Wild West steakhouse. Kolla in www.wildwest.se
Länk till busfabriken www.busfabriken.se/
Stadsbondgården i Olofstorp kanske är kul för treåringen.
Sannarpsbadet som någon redan nämnt har ett äventyrsbad, kan ju vara kul om vädret är sämre! www.sannarpsbadet.se/
Peos glassbar på Hantverksgatan i stan är en höjdare! God glass, bland annat Italiensk. Om man vill ut och åka finns även ett glasscafé på landet, i Möllegård med italiensk glass. (www.riccardo.se/) Även fint att promenera där ute.
Espresso House är väldigt mysigt i Halmstad, särskilt om det är så fint väder att man kan sitta ute. Ligger i DrottningKristina-passagen som går mellan Storgatan och Köpmansgatan. Mycket barnfamiljer här.
Hoppas ni får det trevligt!
Tack nu med alla tips härifrån så kommer vi säkert att få trevligt.
Varning för tropikcentrum.
dyrt, luktar illa och jag tycker inte det ser ut som att djuren ser ut att ha det bra..
Så var vårt besök över... Var bla på Tropikhuset och är nog inte beredd att hålla med dig Angel.... Någon lukt kände jag inte, utöver den som normal kommer från vissa djur. Jag reagerade inte heller på att de inte skulle ha det bra. 70 kr i inträde. Tja inte billigt kankse men det är det ju ingenstans längre.
Då sonen blev lite dålig så skippade vi badet. Besökte Wild west och fick utsökta ribbs.
Så strosade vi omkring på stan så klart. Tack för alla tips.