blod i urinet (hund)
En av mina vovvar kissade på sig igår och då såg jag också att det kom blod när han gick ifrån den lilla högen av kiss. Det var väldigt rosa. Jag dog nästan! Min sambo som är lite "om sig och kring sig" säger bara. "Det är säkert urinsten."
I morse när jag gick ut med honom så kollade jag in honom lite mera. Det kom endast lite kiss de tre första gångerna han lyfte på benet. De andra gångerna lyfte han bara på benet men inget kom. Det var inte heller något tryck på strålen då det kom kiss. Eftersom jag har dvärghundar så får man ju lov att lägga sig platt på marken för att kolla om det är kiss som kommer. Det är väl därför jag inte sett något tidigare.
Har ringt veterinären och fått en tid kl 17:00 idag. Är det någon som känner igen symptomen? Vad gör veterinären? (röntgen, prover etc?) Hur har det behandlats? (medicin, foder, operation?)
Har ni haft liknande symptomer men annan diagnos?
Sitter på jobbet och jagar upp mig. Tror jag ska hitta en död hund när jag kommer hem. Ska tillägga att han inte har feber eller nedsatt allmäntillstånd i övrigt (äter, skiter och busar.). Veterinären sa att jag inte behövde oroa mig, men vad göra man?????
Oj, vad långt det blev. Hoppas någon har någon erfarenhet!