• KJaneway

Barnskor - dyrt = bra?

Efter att ännu ett par skor har gått sönder efter endast c:a 1 månad har jag tröttnat på att köpa "billiga" skor. Billiga - 250:- är väl inte helt jättebilligt dock...

Har någon testat te x Ecco-skor - är dom nåt o ha? Eller vilka skor rekommenderar ni?
    Har haft Kavat-skor o alltid varit nöjd, men han börjar få lite stora fötter för dom nu.

Storleken är kring 31-32 han behöver.

• Svar på tråden Barnskor - dyrt = bra?
  • Lekia

Jag har nog inte köpt dyrare typ gympaskor än 250kr och tycker att arn sliter skor oerhört. har även börjat köpa på skopunkten. Där kan jag köpa 3 par gympaskor för runt 300kr totalt och d räcker ju över en sommar. Jag tror att de sliter lika mkt på alla skor...

• Nallatalla

Jag har ingen erfarenhet av Ecco men har själv insett att man får det man betalar för(oftast) Jag köper själv Kavat och Timberland till mina barn och är nöjd.

• Mamman till två

Jag tycker att det är viss skillnad på billiga & dyra skor.

Generellt tycker jag att dyra skor håller bättre kvalité & kan användas mycket längre. Visst händer det att det ibland att de billiga håller jättebra och ibland håller det dyra sämre...

Ecco tycker jag har bra skor, annars gillar jag Timberland som dottern har just nu - toppenskor!

• Miss Lau

Mina barn har haft många skor från Ecco och om man bortser från deras vinterkängor är det riktigt bra skor! Visst är de lite dyrare än "lågprisskor" men så mycket bättre och skönare för barnen. Andra märken som jag tycker är bra är Timberland och Kavat.

• pönz

Jo när det gäller skor så är faktiskt dyrast bäst, i allafall vad jag har erfarat.
    Visst växer barn ur skor fort men man får ju tänka lite på var hur och när de ska använda skorna, vilken tid på året mm, och köpa dyrare skor i lite större storlek mm.
    Jag har tidigare köpt på Skopunkten och Coop eller Maxi tex men tröttnat på att de slits fort och gått sönder. Så den senaste tiden har jag köpt på Intersport eller Stadium, tex märket Viking. Och det är skillnad må jag säga... otroligt stor skillnad. Det är ju jätteviktigt även för barnen att skorna är lekvänliga.

Kan rekommendera Viking men även Timberland.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • karin76

Tycker nog att dyrt= bra i de flesta fall! Dotterns ecoskor var dyra men otroligt bra, höll trots massor av lek och verkade sitta kanon på fötterna. Kavat tycker jag också om.

Sen kan billiga skor också funka bra men jag är lite skeptisk efter att dotterns PAX-skor just fått ett stort hål bara veckor efter inköp. Och då var de inte SÅ billiga.

Bra skor kan man ju låta gå i arv eller sälja på Blocket/tradera om man tycker det är dyra i inköp

• Sandie12

Jag köper enbart lite dyrare skor till min son på dryga två år och de håller, kan varmt rekomendera Puma, Nike, Ecco, Superfit är också himla tåliga! :)

• Tess the mess

Min erfarenhet är också att dyrare= bättre då det gäller skor. Äldsta dottern har stl 30 i skor, senaste skorna jag köpte till henne var ett par adidas, de brukar hålla bra. Superfit är också bra

• Nallatalla

Vill även tillägga att de dyra skorna ofta känns stadigare och det tycker jag är viktigt för små barnfötter.

• CeeJay

Det beror helt på åldern på barnet för mig

Mina barn är nu 5 och 3,5 år och sliter sönder både dyra och billiga gympaskor på typ en månad De "stannar" cyklarna och bilarna på dagis genom att skrapa i tårna och efter flera såna behandlingar per dag spelar det ingen roll vilket märke eller hur dyra skorna är.

SÅ denna sommar köper vi skitbilliga skor istället och räknar med att köpa 6-8 par var fram till hösten. Och då tänker vi verkligen inte lägga 500 kr och uppåt för ETT par när vi får 3 för 300 kr på Skopunkten

• aurora30

då jag har köpt "billiga" skor för typ 250kr å dom inte håller mer än några v då har jag gått tillbaka med dom till affären.
    lite mer än så ska dom väll hålla kan jag tycka.

• JWM

har bara läst TS och kan av skostolek säga att barnet är äldre...

har provat allt från skor för ca 50 kr upp till 650 kr och ALLT går sönder
    verkar vara något magiskt i ålder 5-8 år då allt bara faller sönder när man har använt det i mer än 1 månad

just nu kör vi billiga skor igen efter att ha provat med dyra ett tag men som sagt allt går sönder och därför är billiga bäst hos oss
    och dessa får slitas ut tills dom kastas efter cirka 2-4 mån

har ett par "snyggskor" som bara får användas vid fina tillfällen

men som sagt dom ÄTER skor i denna ålder så köp billigt och släng vartefter

och du njut av att barnet är ute och faktiskt rör på sig och njuter av livet så skorna går sönder

• KJaneway
    JWM skrev 2009-05-13 09:35:04 följande:
    du njut av att barnet är ute och faktiskt rör på sig och njuter av livet så skorna går sönder
    *haha* Det har du iofs helt rätt i! :D
  • mrs christin

Köper bara kavat och Timberland till mina flickor och är jättenöjd med dem!
    Min syster har en lite större pojke som leker ganska vilt och håller sig till timberland och viking tex till honom just för att de billigare skorna oftast inte håller lika bra.

Svar på tråden Barnskor - dyrt = bra?