• Omorfia

Pollen eller förkylning?

För en dryg vecka sen blev min ettåring gulkletig i vänsterögat. Hon verkade inte bekymrad över det och jag har inte gjort mer än att torka bort kletet. Sen igår rinner det klar vätska ur båda ögonen, omväxlande klart och gult snor ur näsan och hon nyser.

Är det en förkylning eller är det pollen hon reagerar på? Hon har varit förkyld många gånger men aldrig så att ögonen rinner så här. det ser ut som at hon gråter oavbrutet. Om det är pollen, vad gör man åt det med en så här liten? Hur sannolikt är det att det är pollen?

• Svar på tråden Pollen eller förkylning?
  • Slöjan

Det är sällsynt att en sådan liten har pollenallergi, även om det händer...

Kontakta BVC eller VC för rådgivning och ev provtagning....

• SmBacke

hur gammal e hon?

ögonen låter ju som pollen, men dom kan även rinna om man e förkyld.
    min son e pollenallergiker och dom sa att snoret som rinner e klart.. men de kan ju vara en blandning av båda.

• Slöjan
    SmBacke skrev 2009-05-12 10:12:37 följande:
    hur gammal e hon?ögonen låter ju som pollen, men dom kan även rinna om man e förkyld.min son e pollenallergiker och dom sa att snoret som rinner e klart.. men de kan ju vara en blandning av båda.
    Det står 1 år i TS...
  • Omorfia

Tack för era svar. Det gula snoret kom ut i morse när hon vaknat, men sen dess rinner det bara klart snor.

• SmBacke

vi testade våran son när han va 2. vi ringde dom vid denna tiden ungefär men fick vänta tills september tills dom testade då dom inte ville testa under högsäsongen.
    men misstänker du att hon har de så stå på dig så du får henne testad.

Svar på tråden Pollen eller förkylning?