Sy egna fjärilsvingar
Min dotter ska klä ut sig nu på torsdag, och vill vara en fjäril. Jag skulle vilja ha tips på enkla vingar man kan göra själv.
Min dotter ska klä ut sig nu på torsdag, och vill vara en fjäril. Jag skulle vilja ha tips på enkla vingar man kan göra själv.
Gjorde inte nån i Äntligen hemma vingar åt barn i ett program? Kolla på Tv4 om det går att få fram gamla saker de gjort.
Det ska jag göra. Tack!
Jag hittar de tyvärr inte, så jag vill gärna få flera tips
Går det inte att klippa ut i hårdpapp och dekorera genom att limma fast glittertyg, fjädergirlander längs kanterna etc? Och så fäster man dem med ett fint satinband som man knyter runt som en ryggsäck...
AlvaLovisa, det var ungefär så hon gjorde i det programmet jag såg. Blev jättefint.
Borde funka att ta tjock ståltråd som man formar till två vingar och sedan ta ett par nylonstrumpor i önskad färg (lila, rosa, vita) och spänna över en vinge i taget. Sen kan man ju även fästa glitter ett liknande på dessa.. Banden som man ska ha runt axlarna kan använa tunna resårband till.
Vilka bra tips. Jag gillar båda. Hittar jag ståltråd så ska jag först prova det. Trasiga nylonstrumpor har jag gott om :)
Tack!
Nu är dom klara, och de blev så fina!
Jag klippte ut vingarna i hårdpapp och tog två t-shirtar och knöt om. Sen dekorerade jag med en massa plastblommor.
Tack igen för tipsen