• eleonore

Sy egna fjärilsvingar

Min dotter ska klä ut sig nu på torsdag, och vill vara en fjäril. Jag skulle vilja ha tips på enkla vingar man kan göra själv.

• Svar på tråden Sy egna fjärilsvingar
  • Duckan74

Gjorde inte nån i Äntligen hemma vingar åt barn i ett program? Kolla på Tv4 om det går att få fram gamla saker de gjort.

• eleonore

Det ska jag göra. Tack!

• eleonore

Jag hittar de tyvärr inte, så jag vill gärna få flera tips

• AlvaLovisa

Går det inte att klippa ut i hårdpapp och dekorera genom att limma fast glittertyg, fjädergirlander längs kanterna etc? Och så fäster man dem med ett fint satinband som man knyter runt som en ryggsäck...

• Duckan74

AlvaLovisa, det var ungefär så hon gjorde i det programmet jag såg. Blev jättefint.

• imaj

Borde funka att ta tjock ståltråd som man formar till två vingar och sedan ta ett par nylonstrumpor i önskad färg (lila, rosa, vita) och spänna över en vinge i taget. Sen kan man ju även fästa glitter ett liknande på dessa.. Banden som man ska ha runt axlarna kan använa tunna resårband till.

• eleonore

Vilka bra tips. Jag gillar båda. Hittar jag ståltråd så ska jag först prova det. Trasiga nylonstrumpor har jag gott om :)
    Tack!

• eleonore

Nu är dom klara, och de blev så fina!
    Jag klippte ut vingarna i hårdpapp och tog två t-shirtar och knöt om. Sen dekorerade jag med en massa plastblommor.
    Tack igen för tipsen

• AlvaLovisa
    eleonore skrev 2009-05-13 07:19:12 följande:
    Nu är dom klara, och de blev så fina! Jag klippte ut vingarna i hårdpapp och tog två t-shirtar och knöt om. Sen dekorerade jag med en massa plastblommor. Tack igen för tipsen
    Vad roligt att de blev fina! Bra jobbat
Svar på tråden Sy egna fjärilsvingar