• elision

Dricka pulver för att gå upp i vikt?

Hej

Jag undrar om någon vet om man kan dricka någon form av pulver för att gå upp i vikt?
    Jag är ganska slarvig med maten, vid minsta stress eller press så tappar jag matlusten. Just nu så känner jag mig konstant stressad av någon anledning. Jag vill verkligen gå upp ett par kilon men klarar inte riktigt av att äta ordentligt.
    Kan man kanske lägga in ett "mål" eller två med pulver för att öka lite.
    Jag väger för tillfället 54kilo och är 1.72 lång. Jag är ganska klen förövrigt så det ser verkligen för jävligt ut. Jag tränar inte heller för tillfället. Går bara måååånga promenader med bebban.

• Svar på tråden Dricka pulver för att gå upp i vikt?
  • Girlinthecity

Jag gick i skolan med en kille som hade ätstörningar (nu menar jag inte att DU har det!) och som en hjälp att ta sig ur det började han dricka typ Nutrilett för att få i sig den näringen han behövde, eftersom han helt enkelt inte kunde äta. Nu vet jag inte mycket mer än så om ämnet, men det var det första jag tänkte på. Själklart är det ju bättre att försöka äta ordentligt, men det vet du ju säkert redan.... Lycka till.

• vänat

Vet att man i bland kan få näringsdrycker tskrivet från dietist också ev läkare.

• uniMog

Det finns som sagt riktiga näringsdrycker du kan få utskrivna på recept istället. Det tycker jag verkar mycket lämpligare

• Pappatilltwins

Näringsdrycker av olika slag kan en dietist skriva recept på.
    Det kanske hjälper.

• snart mamma igen

alpnaering har nahrovit som är måltidsersättning.. som man antingen kan ta för att gå ner i vikt eller gå upp i vikt.. den är kollad av dietist och har samma "nyttigheter" som deras recept näringsdrycker.
    Jag kan rekomendera den då den inte smakar lika "illa" som dietistens eller nutrilett eller liknande..

• Fridayyy

du kan ju även försöka stressa mindre och äta mer, har du någon sambo som kan hjälpa dig? Att han verkligen försöker få dig att sätta dig ner och äta lite i alla fall? Stress är ju farligt om det påverkar dig så mycket att du tappar matlusten. Tänk om du "går in i väggen"?

• WhiteAngels

Oriflame har ett sorts pulver du antingen kan välja at gå upp i vikt med eller gå ner

• elision
    snart mamma igen skrev 2009-05-12 17:13:46 följande:
    alpnaering har nahrovit som är måltidsersättning.. som man antingen kan ta för att gå ner i vikt eller gå upp i vikt.. den är kollad av dietist och har samma "nyttigheter" som deras recept näringsdrycker. Jag kan rekomendera den då den inte smakar lika "illa" som dietistens eller nutrilett eller liknande..
    Vart hittar jag det. Var inne på apoteket idag och köpte Fortimel...fast det var lite dyrt 80kr för fyra st.
    Fridayyy skrev 2009-05-12 17:17:49 följande:
    du kan ju även försöka stressa mindre och äta mer, har du någon sambo som kan hjälpa dig? Att han verkligen försöker få dig att sätta dig ner och äta lite i alla fall? Stress är ju farligt om det påverkar dig så mycket att du tappar matlusten. Tänk om du "går in i väggen"?
    Jo, men han jobbar å är hemma ganska sent. Jag är ganska stressig i mig själv som person, men jag försöker att ta det lungt. Men det är den där innre jobbiga stressen som jag inte blir av med. Allt jag gör hade jag helst viljat ha gjort för en kvart sen.

Men det blir nog en tripp till doktorn, får kolla om jag ev kan få träffa en dietist eller nått.
  • snart mamma igen

elision :
     inboxa mig din mail så kan jag fixa ett mail

Svar på tråden Dricka pulver för att gå upp i vikt?