Themis skrev 2009-05-12 14:02:10 följande:
brumma: Men hur vet de att du har fått rätt antibiotika 0m den inte hjälper? Om det är en annan sorts bakterier kan man ju dubbla dosen tills man blir blå utan att bli frisk liksom, men de är förbannat dåliga på att ta odlingsprover på
VC nuförtiden så att de vet vad de snackar om. Eftersom det tar 5-6 dagar att få svaren hinner ju de flesta bli friskare under tiden så jag förstår det delvis men om man redan har börjat på Kåvepenin och det inte hjälper så tycker jag att de borde utreda istället för att bara dubbla? Och har jag fått fel antibiotika utskriven-jaa, det har jag. Mer än en gång. På köpet fick jag dessutom problem med svamp i ett-och-etthalvt år efter den häftigaste kombinationen av preparat, så ta det lite lugnt med antibiotikan om du inte måste.
Ja det kan man ju iofs undra. Men hon sa att det är den sorten som "ska" användas till bihåleinflammation. Vad vet man? Svårt med sjukvård. Ogillar både läkare och alla slags piller men nu har jag så ont att jag mer än gärna tar vad jag får. Nästan iaf
Får se vad hon säger när hon ringer upp nu då.