• trollet83

Pojk älva?Tatuering

Vet inte under vilken rubrik detta hamnar egentligen..

Jag ska iaf snart tatuera mig och letar efter ett motiv med älvor. Undrar om någon har något bra tips på bra sidor (gratis!) med tatueringsmotiv med älvor samt också någon bra sida om just älvor. Någon som kan mkt om älvor som vet hur det är, vill ha en "pojk" älva eftersom det ska symbolisera min son, men finns det "pojk" älvor eller kallas de nåt annat?

• Svar på tråden Pojk älva?Tatuering
  • Lolalee

vet du vad jag tycker att du ska göra? gå till din tatuerare och berätta vilket motiv du vill ha så får tatueraren rita upp motivet tills du e riktigt nöjd.. på så sätt får du din egna unika taturering.

• Kinya

En älva är inte en kvinnlig alv. En älva är liten och har vingar (Tingeling i Peter Pan).

• trollet83
    TjärRingen skrev 2009-05-12 14:02:06 följande:
    Heter det inte alv om det är en pojke? Bra sidor, kanske inte helt gratis men med MYCKET inspiration: www.tattoojohnny.com/ www.tattoofinder.com/
    Jag är inte säker på om det heter Alv eller älva om det är en pojke..hade den diskussionen med min mormor tidigare idag och vi var osäkra på hur det var..
    Lolalee skrev 2009-05-12 14:07:33 följande:
    vet du vad jag tycker att du ska göra? gå till din tatuerare och berätta vilket motiv du vill ha så får tatueraren rita upp motivet tills du e riktigt nöjd.. på så sätt får du din egna unika taturering.
    JO, har funderat på det med..har ju bokat en tid den 28 maj så måste ha det klart tills dess..men brukar de rita upp hur som helst så?
    Kinya skrev 2009-05-12 14:08:43 följande:
    En älva är inte en kvinnlig alv. En älva är liten och har vingar (Tingeling i Peter Pan).
    Det finns alltså pojkälvor med eller?
  • Kinya

Här är vad jag hittade på nätet efter snabb Googling på Fairy boy:

www.3dfoilart.com/fairies.htm Bläddra ner en bit så ser du bilden jag menar.

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.fairiesandfantasy.com/catalog.php%3Fitem%3D1230&usg=__fmlBqacj-iJoWcfXCWl_ukiL5KY=&h=600&w=413&sz=79&hl=sv&start=27&um=1&tbnid=DrY0BF1Yf44ZZM:&tbnh=135&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3Dfairy%2Bboy%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26rlz%3D1T4ADBF_svSE260SE260%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1

• trollet83
    Kinya skrev 2009-05-12 17:54:18 följande:
    Här är vad jag hittade på nätet efter snabb Googling på Fairy boy: www.3dfoilart.com/fairies.htm Bläddra ner en bit så ser du bilden jag menar. images.google.se/imgres?imgurl=http://www.fairiesandfantasy.com/artworks/frogrider.jp g&imgrefurl=www.fairiesandfantasy.com/catal og.php%3Fitem%3D1230&usg=__fmlBqacj-iJoWcfXCWl_uki L5KY=&h=600&w=413&sz=79&hl=sv&start=27&um=1&tbnid= DrY0BF1Yf44ZZM:&tbnh=135&tbnw=93&prev=/images%3Fq% 3Dfairy%2Bboy%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26rlz%3D1T4ADB F_svSE260SE260%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1
    Ok, jo det var väl det jag hade för mig men blev osäker när vi började prata om alv..
    Den var söt pojkälvan där!Men tror inte det blir så bra att ha på en tatuering..ska leta vidare..

Nedre länken du gav kom jag bara till google!
  • Tingeling 79

Mary cicely barker är namnet på en känd konstnär som ritar älvor :)
    Kolla in hennes sidor på nätet , sök på hennes namn på google så får du flera träffar... hennes älvor, pojkar och flickor är underbara!!!

• trollet83
    Tingeling 79 skrev 2009-06-02 22:53:20 följande:
    Mary cicely barker är namnet på en känd konstnär som ritar älvor :) Kolla in hennes sidor på nätet , sök på hennes namn på google så får du flera träffar... hennes älvor, pojkar och flickor är underbara!!!
    Ok, tack men nu har jag redan gjort min tatuering med en pojkälva som de ritade upp hos tatueraren..blev jättenöjd!Men kanske kollar iaf..
Svar på tråden Pojk älva?Tatuering