• crazy cat lady

SSK - Hur lång tid tog det innan du fick din legitimation?

Har skickat in ansökan till socialstyrelsen och nu går jag här och väntar... hur lång tid brukar det ta innan man får legitimationen?

• Svar på tråden SSK - Hur lång tid tog det innan du fick din legitimation?
  • crazy cat lady

Åh tar det så lång tid...

• JA77

Ja, men du får ju jobba efter din examen ändå!

• mika85

kan man inte får dispens om legitimationen dröjer?

• JA77
    mika85 skrev 2009-05-12 22:14:01 följande:
    kan man inte får dispens om legitimationen dröjer?
    Ja, som jag skrev, du får jobba ändå. Alla chefer vet ju att det dröjer. Du får göra samma sak som en legitimerad sjuksköterska.
  • crazy cat lady
    JA77 skrev 2009-05-12 22:47:15 följande:
    Ja, som jag skrev, du får jobba ändå. Alla chefer vet ju att det dröjer. Du får göra samma sak som en legitimerad sjuksköterska.
    Inte min chef. Jag var på intervju innan min C-uppsats ens var klar och skulle börja 3 veckor senare, hon trodde jag skulle hunnit fixa leget till dess... Men jag fick ju jobbet ändå
  • JA77

crazy cat lady skrev 2009-05-13 07:45:37 följande:

Inte min chef. Jag var på intervju innan min C-uppsats ens var klar och skulle börja 3 veckor senare, hon trodde jag skulle hunnit fixa leget till dess... Men jag fick ju jobbet ändå
    Hur då? Man måste ju ha en fullständig examen att skicka in för att kunna ansöka om legitimation.
  • Bumblebina

6-8 veckor tog det för mig. Blev klar i slutet av maj men fick inte legitimationen förrän slutet på augusti början på september... Det har inte bråttom i semestertider...

• crazy cat lady
    JA77 skrev 2009-05-13 18:06:19 följande:
    crazy cat lady skrev 2009-05-13 07:45:37 följande: Hur då? Man måste ju ha en fullständig examen att skicka in för att kunna ansöka om legitimation.
    Ja jag vet inte hur hon tänkte, men hur som helst så löste det ju sig iaf
Svar på tråden SSK - Hur lång tid tog det innan du fick din legitimation?