• Mumselumsan

    Festligt men enkelt?

    Hej!

    Åh vilket bra initiativ och idé att ha en kockexpert här Hoppas du kommer ha tid att besvara alla mina frågor framöver

    Jo jag har tänkt att anordna en liten myskväll för mig och sambon samt att jag inom en snar framtid ska en liten tjejfest med middag. Undrar därför om du har något smaskigt recept som inte tar allt för mycket tid, är för avancerat och inte innehåller en massa konstiga ingredienser Vad jag menar är att jag varken har tid eller ork att fixa en massa och sen ibland när man ska laga något extra så är det konstiga kryddor och grejer (som man knappt hört talas om eller kan stava till ) som man inte har hemma och måste köpa och sen står det bara. Tänkte alltså laga samma rätt både till vår myskväll som till tjejmiddagen.

    Jag älskar att laga festliga måltider och provar gärna nya saker.

    Det enda som inte passar är fisk för det tycker inte sambon om, lustigkurre

    Så om du har något/några smarrigt och inte så tidskrävande receptförslag tas det tacksamt emot!

  • Svar på tråden Festligt men enkelt?
  • Fråga Kocken

    Hejsan
    Jag har tagit fram två olika recept från www.Milda.com på huvudrätter som är goda och max tar 40 minuter att tillaga.
    Ett kycklingrecept med "Ljummen sallad med kyckling", titta på det och se om du tror att det kan passa.
    www.milda.com/SE-New/recipe.asp
    Jag tog även fram ett recept på en krämig fläskfilégryta om du tror att det passar bättre?
    www.milda.com/SE-New/recipe.asp
    Sedan tog jag fram ett mycket enkelt och fantastiskt gott recept på rabarber med ett frasigt täcke och vaniljvisp som passar utmärkt så här på våren. Det är riktigt riktigt smarrigt.
    www.milda.com/SE-New/recipe.asp

    Hoppas att något av detta passar och lycka till med både myskvällen och tjejkvällen!

    Hälsningar
    Lotta

Svar på tråden Festligt men enkelt?