• Anonym (undrar)

Hur tidigt berättade ni för era föräldrar?

Hur tidigt berättade ni om er graviditet för era föräldrar dvs vilken vecka var ni i?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:51
    Hur reagerade era föräldrar när ni berättade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 02:19
    Hur berättade ni?

• Svar på tråden Hur tidigt berättade ni för era föräldrar?
  • Axels och Annies mamma

Med Axel berättade vi i vecka 12-13 nåt, med Annie lite tidigare för jag mådde såå illa så det gick att dölja, kanske i vecka 8-9.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • vevik

vi berättade för föräldrarna samma dag vi plussade men resten fick vänta lite!

Ibland är vi så upptagna av vem som har rätt eller fel, vilket innebär att vi ofta glömmer vad som är rätt eller fel.
  • Affi81

Vi berättade väldigt tidigt första gången då det inte var planerat, vi behövde stöd. Och det var det bästa vi kunde ha gjort för vi fick fantastiskt stöd! Då var vi i vecka 4-5 kanske.

Andra gången blev det också tidigt men det var för att vi fick missfal v 6.
    Och tredje gången väntade vi nog lite till eftersom vi hade fått missfall. Vi ville inte att någon skulle få en massa förhoppningar om vi skulle få missfall igen. v 13 ca.

Lycka till!

• iser

Jag ringde direkt efter att jag plussat till mina syskon, föräldrar och mormor. jag kan inte hålla något för mig själv.

• LilaRos

Vi ska berätta för mina förädrar nästa vecka.. är i vecka 8 då. Sambons föräldrar fick veta nästan med en gång.

• Fruochmamma

Bådas familjer fick reda på det runt vecka 11 första gången. Sedan fick vi MA, men när vi blev gravida med Ludvig berättade vi nog också runt vecka 11-12. Passade bra eftersom det var jul och alla samlade.

• Anonym (undrar)

Jag är oxå en sådan person som gärna vill berätta och jag svämmar nästan över om jag inte får berätta om vi är gravida.
    Men är rädd att berätta förtidigt och att vi sen får missfall eller liknande.

• Enamorada

vi har nyligen berättat, i vecka 7. vi ville dela vår glädje :) hade det som hemlis i två veckor vi två men sen delade vi med oss. vi tänker som så att skulle något hända är det skönt om de vet så att man får stöd. men det är ju olika det där. jag är en person som har svårt att dölja mina känslor :)

• iser

Anonym (undrar) skrev 2009-05-12 15:26:32 följande:

Jag är oxå en sådan person som gärna vill berätta och jag svämmar nästan över om jag inte får berätta om vi är gravida. Men är rädd att berätta förtidigt och att vi sen får missfall eller liknande.
    Jag resonerade som så att om jag skulle få missfall så skulle jag ändå berätta det för dem. Och de är medvetna om att det är kritiskt fram till v. 12. Däremot så väntade vi tills vi var över v. 12 innan vi berättade för min sambos barn eftersom vi ville bespara dem sorgen av att förlora ett eventuellt syskon.
Svar på tråden Hur tidigt berättade ni för era föräldrar?