• snowflake

Äter mkt choklad....

Vad gör man?? Jag kan inte sluta äta choklad och andra sötsaker, fast jag vet att jag rör på mig mkt mindre nu än innan jag blev gravid. Äter dessutom mer fett än innan, och försöker jag låta bli någon dag bara SKRIKER min kropp på fett... jag äter nyttigt i övrigt, massa frukt och grönt, men det känns som jag borde lyckas dra ner på fett/socker. Någon som har samma problem som mig? Hur tacklar ni det? Är nu i v 28 och har gått upp ca 10 kg under graviditeten...

• Svar på tråden Äter mkt choklad....
  • julmusten

Nej men, om du ater nyttigt kan det val inte skada att blaffa pa, pa de lite forbjudna sakerna. Om din kropp vill ha det, sa vill den ju det!!!

Min kompis som inte alls ar en godis manniska blev jatte sockersugen nar hon var gravid, och at kakor och tartor och godis nastan varje dag. Sen nar hon forloste och hade ammat i nan manad sa forsvann suget helt och hallet. Jag onskar att jag hade samma formaga att bara sluta ata for jag ar inte gravid och har inget att skylla pa.

Njut och ma bra, (och at en kexchokla' -uj, vilket daligt rim!!).

• Mamasnest

Ha ha, gud vad jag känner igen mig!!! Jag äter choklad, godis, chips osv så fort jag kommer åt. Jag var också en hälsomänniska innan och äter väl fortfarande bra mat, mycket frukt och grönsaker osv, men där emellan stoppar jag i mig allt möjligt onyttigt... Jag går in i v.25 imorgon och har gått upp 8 kg, det blir inte roligt efter graviditeten...

• kazzer

Tillåt dig!
    Njut av chokladen!

Om kroppen SKRIKER efter fett så kanske du ska ge den det

P.S. 10 kg upp i vecka 28 är väl inget att oroa sig över?

• dcy

Samma gäller här! Är ingen godis människa alls... Men ÄLSKAR det nu! I vecka 23 hade jag gått upp 10 kilo, och nu i vecka 38 har jag nästan gått upp 20 kilo..Som Julmusten säger så hoppas jag också tappa suget en dag! Ät och njut...vi får väl promenixa till max efter förlossningarna!
    Lycka till alla

• ebben

Samma här!
    Är fika o godisgalen!!!!!! Äter frukt i massor med,men i övrigt inte så hälsosamt............

• ringar på vattnet

Om barn skulle få några skador för att mamman äter mycket choklad (och andra onyttigheter) så skulle inte mina barn vara friska iallafall..

• Mamahanna

oj oj oj oj.. jag åt choklad förra graviditeten coh gick upp 44kg..inte alls kul..bebisen vägde 4500g..
    Tror man får stora barn av att äta söta saker...men det e svårt att sluta jag vet!

• listo

Men kära nån...ta det lite lugnt!
    10 kg i vecka 28 är ju inte på NÅGOT sätt en onormal viktuppgång,
    och om din kropp skriker efter vissa saker men du i övrigt äter nyttigt
    (vilket du ju verkar göra) så behöver du inte stressa upp dig över detta!!!

För övrigt så behöver ju kroppen fett, fett är nyttigt!

• ebben

Barnen tar nog INTE åt sig av fettet .......tror mest mamman lägger det på sig! För min son vägde bara 3210 g o jag hade varit VÄLDIGT onyttig då........... gick upp ca 15 kg.Det är ju inte VÄRST mycket ändå............

• ringar på vattnet

ebben: Nej det tror inte jag heller. Jag har ätit lika mycket, både nyttigt och onyttigt, under mina tre graviditeter. Barnen har vägt 3390g, 4795g och 3560g trots lika näringsintag..

• Botilda

Jag läste om en finsk undersökning som visade att blivande mammor som åt lite (!) choklad varje dag genomgående fick gladare barn än mammor som inte ätit choklad.

Själv är jag godisgris normalt, men verkar ha tappat sötsuget nu när jag väntar barn. Knäppt!

• Jenka73

Akta dig så du inte slutar som mig när jag vänta min dotter 35kg gick jag upp

• Klimpens mamma

Godis är supergott! Jag är dock glad i att jag inte är gravid över jul, då det finns så mycket "fettigt" hemmalagat julgodis, men mums vad gott det vore med mammas marsipan just nu

• anja1661

jag var likadan själv...åt massor av choklad och annat gott. gick upp hela 26kg under min graviditet och nu när sessan e tre veckor sitter jag och funderar på vilket sätt jag ska få kilona att försvinna. tycker iförsig att man ska tillåta sig själv att äta det man vill ha när man e gravid..kilona kan man tänka på efteråt. men tänk på att det e jobbigt för kroppen att bära så mycket extrakilon. jag fick tom högt blodtryck...(vet inte om det var kilonas fel)

grattis till graviditeten föresten och lycka till!!!

• snowflake

Oj, vad mycket svar jag fick! Tack alla för peppningen!! Ska försöka att inte stressa upp mig och njuta av min graviditet istället, får väl köpa mindre chokladförpackningar så det inte blir så mkt varje gång.

Svar på tråden Äter mkt choklad....