När ge barn te?
Jag undrar när ni började ge era barn te att dricka eller när ni anser att det är ok att ge barnen te.
Jag undrar när ni började ge era barn te att dricka eller när ni anser att det är ok att ge barnen te.
Från de är bebisar ger de barnen te i tyskland! Syrran bor där...........o hon har gett sina kallt te från det de har varit nyfödisar!!
Är det vanligt att ni ger bebisar te?? Berätta! Undrar så när jag kan börja ge te.
Har ingen aning om när det ska vara ok, men vill bara påminna om att det finns koffein i te precis som i kaffe och det ska man väl vara försiktig med ganska länge?
Har också funderat på det!
Sedan är det ju skillnad på svart, grönt, rött och örtté...
Tänker nog inte ge sonen svart té ännu i alla fall, han är 8 månader. Kaffe ger man ju inte heller, direkt....
Precis, Nervis, samma tanke!
Förstår bara inte varför jag skulle ge mitt barn te, kan ngn förklara? Finns ju tein i te som hämmar upptaget av järn och funkar som koffein, dvs att man blir pigg. Eller är det örtte det pratas om?
JAG ser ingen större vits med att ge te! Skulle väl hellre ge vatten...........
men det är ört te de ger i tyskland,i alla fall syrran.
Men är det ingen som har ett vettigt svar på TS fråga då?
Det är ju inte prompt bebisar som det pratas om, och någon gång i livet är det väl dags att börja med té....
3 åringar e nog mogna för the
Thé är väl vätskedrivande och bör i så fall inte ges till små barn enligt min åsikt.
jag gav kamomilte till sonen från dag 1 för det är bra mot magen och innehåller ingen kofein
hade nog väntat ett tag.förbi spädis åldern,det är ju koffein i te.
tar inte typ the bort all näring i det man ätit till/just innan??
Vilya är nästan två och har druckit te i ett halvår ungefär...
Vi dricker väldigt mycket te, och hon fick smaka på begäran och tyckte att det var gott. Hon dricker inte varje dag, och hon får bara lite, en-två cm upp i en liten kopp, och så utspätt med ungefär lika mycket mjölk så att det blir "fisjummet"...
Vi bjuder ofta på te när det kommer folk, vi går och fikar och dricker te, så hon tycjker nog mest att det är en social, mysig grej och vill vara delaktig. Det är möjligt att jag skulle ha gjort likadant med kaffe, men jag vet inte. Dock inte med alkohol elelr cigaretter, men det senare existerar inte i det här huset, och alkohol dricer vi inte då hon är närvarande...
jag har fått te från tyskland av en vännina som man där ger redan från när barnen är nyfödda. Men det teet är speciellt anpassat för barn alltså innehåller inte koffein. Det är av märket Hipp en rund burk och ska tydligen vara bra för magen på dem små. Har inte provat det på våran dotter än då hon inte vill ta flaska men har hört från andra att det är bra. men detta är alltså inte samma sorts te som vi vuxna dricker. Annars är väl kamomill te ok att ge det är ju mycket vanligt i andra länder att man ger till små barn just för att det sägs vara bra för magen.
Mina barn har varit thédrickare sedan de var runt1½-2 år..I synnerhet vid frukost på helgerna när man har lite mera tid och på höst och vinter när det är kyligt ute... Vi är nog allihop lite thétokiga.. På utflyker med skolan så är det alltid thé i termosen-på begäran..
I usa får barn kamomill the redan på bb...emil fick kamomill the när han var 1 månad...
Jag vill introducera en varm morgondryck till min 21-månaders och varm choklad kommer inte på fråga, därav mina funderingar kring te. Hitills har hon vid några tillfällen fått silverte eller mkt svagt te med mjölk. Kanske jag skulle köpa hem kamomillte och låta henne få börja dricka det till frukost.
Rooibos (rött te) innehåller inte alls lika mycket skadliga ämnen som svart te (och inget koffein!), dessutom är det gott! När Arvid vill börja med te blir det sådant.
I Sydafrika används det ibland mot spädbarnskolik.