• Millan77

Hur ska jag vara?

Det e inte jag som har svårt att bli med barn utan en vännina till mig, en halvsläkting.

Hon vet om att jag nu har blivit med mitt tredje barn o jag har hört hennes reaktion.
    Jag har själv inte sagt det till henne utan det har kommit fram via min mamma över till hennes mamma som då sagt det till henne.
    Men hur ska jag vara när jag träffar henne?
    Jag ska vara med på hennes möhippa i sommar o vill inte såra henne.
    Jag vill inte att hon bara ska tänka " där e hon som ska skaffa en till när hon redan har 2, det räcker väl"
    Dessutom har jag ju bytt kille oxå.

HUr ska jag vara? Vad ska jag säga???

• Svar på tråden Hur ska jag vara?
  • Millan77

Lyfter upp mig lite i hopp om att få svar

• P A K

Var rak och ärlig, det har jag bett mina väninnor vara och nu har vi passerat det jobbigaste stadiet - alla har barn utom jag. Prata med din väninna/halvsläkting, berätta hur du känner och be henne berätta hur hon känner det. Då slipper ni båda tro en massa som kanske inte är riktigt rätt.

• HeaR

Prata med henne innan möhippan så det är "överstökat" liksom... För mig är det jobbigaste att behöva reagera bland folk när man får höra bebisnyheter. Nu vet hon ju redan om det men det är ändå svårt att behöva säga grattis. (Hon är ju säkert glad för din skull men avundsjuk.)

Så försök träffa henne innan möhippan, du behöver inte prata om barnet eller så, ge henne bara en chans att slippa visa bland alla andra vad hon tycker och tänker.

• Jag och Du

Jag tycker också att du ska prata med henne innan möhippan, det vore tråkigt för er båda om ni först pratar om det då. Var beredd på att lyssna, och ta inte alls "för" personligt. Det kan ibland vara svårt som ofrivilligt barnlös att sätta ord på det man känner (egen erfarenhet), det kan ibland komma ut på fel sätt.

Jag har själv en kollega som väntar sitt 3:de barn, helt oplanerat blev hon med barn, blev chockad. Jag talade om för henne hur jag kände och hon förstod mig precis...

Min tur snart?!
Svar på tråden Hur ska jag vara?