• Äldre 12 May 17:52
    1198 visningar
    1 svar
    1
    1198

    2 frågor!

    Hej!

    Jag vill gärna använda brun utan sol då jag inte har så mycket tid att sola och sola solarie vill jag inte. Dock tycker jag jämt att jag blir fläckig av brun utan sol och får lätt en flammig och liten gulaktig ton. Jag har provat att scruba innan och smörjt mig ordentligt för att undvika att det "fastnar" mer på sådana fläckar. Har provat Diors, Apotekets, Niveas, Lóreals. Har du något tips på en bra B.U.S och hur den ska användas för bästa resultat?

    Sen, hur får man snyggt fall på håret med plattång, är ju poppis nu att fixa hollywoodsvall med plattång. Hur går man tillväga med tången? *trög*

    Tack på förhand för svar!

  • Svar på tråden 2 frågor!
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 18 May 20:55
    #1

    Hej!

    Först vill jag be om ursäkt för sent svar, har varit bortrest.

    Mina 2 favoritprodukter av B.U.S är märket Darhpin, finns bla på N.K (har en svag guld-bronzig nyans så man även får lite färg i ansiktet direkt) och Doves summerglow, som är en lite billigare variant, men väl så bra. (Helt ofärgad.) Jag tycker inte någon av dessa ger "orange" färg utan bara fin mjuk ton. Ibland kan det hjälpa att smörja in huden med vanlig fuktighetskräm (eller lotion om det är på kroppen) innan du tar på brun utan sol för att undvika att det blir fläckigt. Tänk också på att applicera i "cirkel-rörelser" istället för att smörja "fram och tillbaka".


    Det är lite svårt att förklara hur du gör med plattången utan att kunna visa dig. Det finns ofta bra klipp på www.youtube.se  där man kan se hur man gör. Gå in där och sök på platt-tångs lockning.

    Mvh Åsa

Svar på tråden 2 frågor!