• Anonym

Yrsel när jag vaknade

Idag när jag kom hem från jobbet så la jag mig en stund i soffan. Började känna mig ganska trött och medans jag väntade på att sambon skulle komma hem så slöt jag ögonen och somnade.
    En stund senare (har ingen tidsuppfattning, kan vara allt från 10 minuter till nästan en timme) så vaknar jag av att sambon ringer.
    Kände mig väldigt yrvaken och som att jag "vaknat på fel sätt vid fel tid".
    Gick på toaletten och kissade, samma känsla höll i sig. Tog ett glas mjölk och satte mig i soffan igen, samma känsla höll i sig.
    Jag gick ut en liten sväng, och samma känsla höll i sig. Började få lite panik vid detta laget eftersom visst har jag vaknat förr och varit snurrig, det blir man ju ibland, men det brukar gå över ganska så snabbt när man gör saker, men icke.

Sambon kom hem och jag gick upp till parkeringen för att mötas. Allt kändes helt overkligt kring mig. Overklighetskänslor helt enkelt, som om jag inte vore riktigt vaken.

Nu har det gått några timmar och visst är det lite bättre, men fortfarande så är jag yr, jag har början till spänningshuvudvärk också samtidigt som jag känner lite av dom där overklighetskänslorna. Känner mig väldigt trött och matt också vilket inte är så konstigt för jag har haft lite konstig sömn sista tiden (självförvållat).

Någon mer som upplevt sånthär?

Jag har det ju ganska stressigt omkring mig just nu och har haft sen feburari, men detta känns som nått helt annat, typ som jag inte riktigt vaknat, fast jag varit vaken länge nu.

• Svar på tråden Yrsel när jag vaknade
  • Anonym

Låter inge kul, men jag vet inte heller vad det kan vara. Säkert kan väl stress spela in ändå, och att du sovit dåligt?
    Jag har inte varit med om just det du beskriver, däremot kan jag vakna på morgonen och vara yr, och det kan hålla i sej hela dagen sen, att det snurrar när jag rör huvudet, men ingen direkt overklighetskänsla..

Hoppas det går över!

Svar på tråden Yrsel när jag vaknade