Kraftiga svettningar
Jag har så otroliga svettningar på händer, fötter och under armarna. under armarna använder jag Absolut torr men det funkar inte på mina händer och fötter. Några tips? kan man operera eller vad kan man göra?
Jag har så otroliga svettningar på händer, fötter och under armarna. under armarna använder jag Absolut torr men det funkar inte på mina händer och fötter. Några tips? kan man operera eller vad kan man göra?
Det finns hjälp att få, ta kontakt med vårdcentralen.
Kontakta din vårdcentral och berätta om dina problem. Vet inte vart du bor men finns några sjukhus i landet som utför behandlingar för svettningar.
Jag har själv försökt få hjälp i många år och när min läkare slutade och jag fick en ny, hade med tidningsartiklar osv så var min nya läkare snäll och kollade upp pratade med andra läkare mm och jag fick remiss till en läkare på ett av sjukhusen som utför operationerna/behandlingarna.
Var dock lång väntetid.
Hoppas verkligen att du får hjälp. Berätta gärna hur det går
Har du fått hjälp?? i så fall vad gjorde dom??
En klasskompis till mig har gjort det. Dom klippte svettnerverna på henne men först försökte dom met botox men det hjälpte inte.
Fick en tid på sjukhuset nästa vecka=) fort d gick... håller er uppdaterade på vad som händer
Anonym (ja!): Har du opererat dig? Har det funkat bra eller har du ökad svettning på andra ställen på kroppen?
Själv har jag fått Botox för tredje året i händer och armhålor. För mig funkar det bra och det är en väldig skillnad mot innan! Jag riktigt njuter nu när jag kan ta folk i hand och slipper gå i enbart vita eller svarta tröjor för att minska synen av lökringar under armhålorna. Jag har även kraftig fotsvett men där har inte min läkare något annat att erbjuda än Iontofores (stavades det så?) och det funkar inte.
Botoxet ger biverkningar, självklart. Händerna blir försvagade och pincettgreppet försvinner rejält under ca 1½ månad efter injektionerna men det är det värt! Ca 70 stick/hand och ca 15 stick i armhålorna. Det gör ondare i händerna och knappast inget i armhålorna. Jag rekomenderar inte bedövning i händerna. Jag tog bedövning första året och det bedövningen gjorde asont och jag kände sticken i händerna ändå. Nu i 2 år har jag kört utan. Det känns men det tar ca 5 minuter/hand och det kan man bita ihop.
Jag frågade min läkare om operation och hon avrådde föresten. De har märkt från tidigare operationer att folk fått som biverkning och svettas enormt på andra ställen på kroppen (svetten måse ju ut någonstans om den inte kommer ut via händer, fötter och armhålor)