• Anonym

ont i magen och illamående

När jag trycker lite lätt mot mellangärdet gör det ont, och känns ibland som en hård klump..
    Mår ofta illa och känner mej konstig i magen.. Mår mest illa just efter jag ätit (oftast efter middagen) och ibland i några timmar efteråt. Ibland kommer illamåendet väldigt tvärt, oftast på kvällarna.
    Det har hållit på från och till i flera veckor nu, haft besvär tidigare också men nu kommer det väldigt ofta, nästan varje dag. Blir så trött också i samband med det här..
    I helgen fick jag plötsligt väldigt ont just under revbenen på höger sida, höll i sej ca en halvtimme och gjorde ondare än det vanligen gör när jag har ont i magen.
    Vad kan det vara? Magkatarr? Novaluzid hjälper inte alls. Har testat inside och omeprazol också men inte märkt nån större skillnad.
    Kan det vara stressymptom?

• Svar på tråden ont i magen och illamående
  • Anonym

Vad gör man åt det då? Eller är det bara att leva med det?
    Det gick att leva med när det bara kom nån gång ibland, typ en gång varannan vecka max, men nu är det ju snarare så att det bara känns helt bra en gång varannan vecka..
    Trött på att må illa!

• FrkSommar

Vill inte skrämma dig men jag tycker att det låter precis som när jag fick gallsten...
    Vad det än är så tycker jag att du skall kontakta vårdcentralen så att du får besked, det finn shjälp att få, både mot magkatarr och gallsten.
    Lycka till!

• Anonym

Jo jag tror det var gallan som spökade när jag fick sådär ont på högra sidan, men det andra? Kan det också vara symptom från gallan?

Någon som vet vad den där "klumpen" i mellangärdet kan vara? Först känns det olustigt och ont i magen, och när jag känner är det alldeles hårt, men när jag trycker så åker klumpen liksom undan. Känns helskumt!

Svar på tråden ont i magen och illamående