• Sofia 1983

Är Alina muslimskt?

Hej,

Jag och min man väntar barn och vill gärna ha ett namn som passar både inom kristendom och islam. Jag har hittat namnet Alina på hemsidan www.names4muslims.com, och det ska tydligen betyda vacker på arabiska.

Vi är båda överens om att det är ett välidgt vackert namn, men är det verkligen muslimskt? Min man har aldrig hört talas om namnet.

Hoppas att någon som vet kan hjälpa oss att reda ut detta.

Förresten, om någon har fler namnförslag välkomnas dessa med glädje! Både pojk- och flicknamn.

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Är Alina muslimskt?
  • Sofia 1983

Det finns även många kristna som heter Alina. Poängen är att hitta ett namn som passar både inom kristendom och islam (och gärna inom andra religioner och länder också):) Tack för ditt svar! Finns det någon annan som vet?

• Gelé Hallon

känner en polska som heter så. Så det funkarnog inom kristendomen.

• Skarpa

Det verkar som att det är "två" namn som kommit till på olika sätt, men som ju låter och ser likadana ut

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Sofia 1983

Tack! Någon som känner muslimer som heter Alina?

• Sofia 1983

Eller någon som har fler förslag på namn som passar både inom islam och kristendom?

• Sofia 1983
    EH84 skrev 2009-05-13 09:13:20 följande:
    Japp jag gör det. En bosnisk muslimsk tjej
    Tack:)
  • Sofia 1983

Det är ett namn som finns och passar i många länder, det är det som är så bra:)

• Sandrisen80

Alina e säkert internationellt... Hade en granne när ja växte upp som hette Alina och hon kom från Polen...
    Så jag tycker Ni kan satsa på Alina, funkar ju överallt!
    Lycka Till!

Svar på tråden Är Alina muslimskt?