• Anonym (Hjälp!!)

Mens trots p-piller??? Vad är detta?? Hjälp Fort!!!

Äter p-piller (desolett) Har nu börjat blöda under tiden jag äter pillerna?? Vad beror det på ...jag börjar ju bli rädd att det är nåt fel!! Jag ska alltså inte ha mens nu...snälla hjälp fort!!! Nån som vet eller tror sej veta??

• Svar på tråden Mens trots p-piller??? Vad är detta?? Hjälp Fort!!!
  • BarbaBus79

Är det mini-piller? Det KAN vara en mellanblödning orsakad av att pillrena är lite för svaga. Det hade jag ganska länge när jag åt p-piller, men jag tycker ändå att du ska ta kontakt med en BM för att kolla! ...även cellförändringar kan börja med melanblödningar... Lycka till!

• Anonym

När jag åt Cerasette kom det blödningar lite hipp som happ. Vet inte hur det kan vara med desolett.
    Läs på bipacksedeln eller i FASS, det kan ju vara en vanlig grej.

• Anonym (Hjälp!!)

Kombipiller eller vad det nu heter...tror jag att det är.

• Anonym (Hjälp!!)

har ätit just desolett i typ 4 år..detta har aldrig hänt innan som jag har lagt märket till...

• BarbaBus79

Googlade på desolett och där står att det är ett lågdoserat kombipiller. KAN vara så att det är lite för svagt, så kolla med din UM/BM för säkerhets skull!

• Anonym (Hjälp!!)

tack....så mycket för svart..hyggligt att du tom googlade det...tack tack

• BarbaBus79

You´re welcome! Det var så lite... ;)

• Jelin

Hejhej, när jag åt p-piller (neovletta) fick jag också helt plötsligt mellanblödningar då jag ätit dem i två år. Gick till barnmorskan som sa att det kan bli så, att kroppen ändras hormoniellt så man reagerar annorlunda på p-pillret. Är nog bara att gå o be att få testa en annan sort. Blöder du mycket borde du nog kolla upp det ganska snart!

Svar på tråden Mens trots p-piller??? Vad är detta?? Hjälp Fort!!!