• Anonym (Sårad!)

    Borde jag bli arg?

    Har äntligen tagit steget att berätta att jag är bi för några arbetskamrater och jag berättade även att det var en tjej som jag faktist är intresserad av.

    Nu har det gått ett tag sedan vi pratade om det, men under tidens gång har jag växlat från att vara intresserad av henne till att inte vara det.

    För ett tag sedan hade vi jobbfest och vad händer då..jo en av mina närmaste arbetskollega(pratar väldigt mycket med honom under arbetstid och har hänt att vi umgåtts privat, dock är vi inte jättenära vänner) strular med henne...

    Tyckte till en början att det enbart var en kul grej, men sen kom klumpen i halsen och hjärtat kändes som om det släpade några meter bakom och det gör så ont varje gång han pratar om henne, rör vid henne, skiner upp när han ser henne...MEN JAG DÅ? mina känslor för henne?

    Har inte pratat med honom om detta då jag inte ens vet om det är lönt att ta upp det, vad skulle det göra för skillnad? En annan grej som sårar är att det känns som om att mina känslor inte är riktiga, äkta bara för att det handlar om en tjej, att han inte ens behöver ta hänsyn till allt jag har sagt.

    Aja ville egentligen bara skriva av mig lite men tar gärna emot tips, råd om vad jag borde göra, borde jag berätta för henne som det är och för honom att jag faktist tog väldigt illa upp?

  • Svar på tråden Borde jag bli arg?
  • Anonym

    Oj va svårt! Men din manliga kollega visste alltså att du gillade den här tjejen? Så fattade jag de. Verkar tjejen vara intresserad av honom så är de kanske inte lönt att göra något alls.

    Men egentligen så ska du ju inte ta upp detta med honom. För de hjälper ju inte dig att komma närmare tjejen du gillar. Så om du ska prata med någon så är det med henne :) Att du är intresserad. Lycka till!

  • Anonym (Sårad!)

    visste och visste han var medveten om det skulle jag tro. Men jag vet att han inte gjorde för att såra mig eller så, men det är klart att det fortfarande gör ont. Tanken på att jag ska stå ut med honom 8 h varje dag känns verkligen inte optimalt...

    Ja, hon kan nog vara intresserad av honom, och jag blir ju glad av att se henne glad, men samtidigt lite bitterljuvt så klart.

    Känns som att det finns en risk att jag förstör mitt och hennes vänskapsrelation som vi har i dagsläget om jag berättar vad jag känner då hon inte alls är bi, men dock händer det ju grejer varje vi är ute, strular, tar på varandra mm.

  • Gung Ho

    Hade ngn på mitt jobb sagt att han/hon var intresserad av ngn annan, men att det sen under en längre tid inte 'hände' ngt så skulle jag se det om grönt ljus att köra på (dvs om jag var intresserad). Bara för att man berättat att man är intresserad ger det en inte ensamrätt för alltid...eller ens mer än ngn månad kanske om inte ngt pågår.

  • Anonym

    Vet hon att du är bi? För gör hon de och hon dessutom strular med dig när ni är ute har du väl inget att förlora?

    Är hon inte intresserad på de viset så är det kanske bättre om ni inte strular, eftersom du har känslor men inte hon.

    Vilken jobbig sits, men jag tycker iaf att du inte ska bry dig om kollegan eftersom han inte hade i avsikt att såra dig. Men har du riktiga känslor för tjejen så berätta! Är du lite osäker så vänta ett litet tag och se hur de ter sig.

  • Anonym (Nafd)

    Nej tycker inte du borde bli arg, ibland sker bara saker. Du får tänka på att du ju inte är intresserad av henner mer.

  • nnnnnnnn
    Anonym (Nafd) skrev 2018-01-27 18:41:12 följande:
    Nej tycker inte du borde bli arg, ibland sker bara saker. Du får tänka på att du ju inte är intresserad av henner mer.
    Man får väl hoppas att problemet är löst... det är ju ändå 9 år sedan som tråden skrevs...
Svar på tråden Borde jag bli arg?