• marskattan

Ut ur kroppen upplevelser

Någon mer än jag som uplever UKU el som det på engelska heter OBE?

själv kan jag inte kontrolera deta det bara händer.

Någon mer som har efarenheter som ni vill dela med er av?

• Svar på tråden Ut ur kroppen upplevelser
  • Hansen

Astralresor menar du? Neä Har varit på g flera gånger men blivit så rädd varje gång så "sugits" tillbaka..vad arg man blir på sig själv!

• zoftnezz

Ts? Du kan väl ge nåt ex på vad du varitr med om iaf? Alltid kul att läsa... Själv inte varit med om,bara typ deja vu grejer...

• marskattan

Ska skriva mer om det ikväll. Just nu måste jag laga mat. Kul att fler varit med om det!

• Eima

Nej inte jag, men mitt ex har upplevt det.. Är bara nyfiken på att läsa om andras erfarenheter

• flugsvamp

En gång såg jag mig själv uppeifrån när ja satt vid köksbordet o sen när ja kvickna till så känndes det typ som om jag just hade vaknat eller något. E det något sådant vi pratar om här kanske??

• marskattan

Förlåt mig för min frånvaro, datorn fick tuppjuck och dog . Nu är den fixad igen!

Ibland när jag vilar, på dagen "somnar" bara kroppen. Jag är helt medveten om min omgivning ( det är inte som en "lucid dream" ). Samtidigt som jag känner min kropp, men inte kan röra mig, känner jag att jag dras uppåt och ut. Det är en häftig känsla men jag blir oftast så upphetsad av att det händer så att jag kommer av mig och liksom åker ut och in ur kroppen. Ska tillägga att kroppen har en enorm dragningskraft, ungefär som en stor magnet.

Har bara klarat att helt lämna kroppen ett par ggr och har då funnit mig svävandes över golvet i rummet där jag vilar. Har oftast blivit så paff över att det lyckats att jag "sugits" tillbaka in i kroppen med en väldig kraft. Mycket irriterande .

Vill gärna öva upp denna förmåga då jag är övertygad om att det går och att alla kan göra det här.

"Shabby": Hur känns det för dig när det händer? Jag blir nog lite rädd jag också, men mest förbannad eftersom känsan är fantastisk när man väl "frigjorts".

• Hansen
    marskattan skrev 2009-05-18 01:28:24 följande:
    Förlåt mig för min frånvaro, datorn fick tuppjuck och dog . Nu är den fixad igen!Ibland när jag vilar, på dagen "somnar" bara kroppen. Jag är helt medveten om min omgivning ( det är inte som en "lucid dream" ). Samtidigt som jag känner min kropp, men inte kan röra mig, känner jag att jag dras uppåt och ut. Det är en häftig känsla men jag blir oftast så upphetsad av att det händer så att jag kommer av mig och liksom åker ut och in ur kroppen. Ska tillägga att kroppen har en enorm dragningskraft, ungefär som en stor magnet.Har bara klarat att helt lämna kroppen ett par ggr och har då funnit mig svävandes över golvet i rummet där jag vilar. Har oftast blivit så paff över att det lyckats att jag "sugits" tillbaka in i kroppen med en väldig kraft. Mycket irriterande . Vill gärna öva upp denna förmåga då jag är övertygad om att det går och att alla kan göra det här. "Shabby": Hur känns det för dig när det händer? Jag blir nog lite rädd jag också, men mest förbannad eftersom känsan är fantastisk när man väl "frigjorts".
    jag vet en väldigt bra övning om du vill öva upp dig;) Jag började med övning men är fortfarande så skraj av mig så fick lägga av, blev för intensivt. Jag har inte kommit så långt igentligen. Antingen så har ja märkt när ja e på väg ut, man blir som förlamad och kan höra ett "plopp", jag hör röster, frekvensen på andra sidan är högre så för mig hörs det bara som radiobrus. Då har ja fått panik reflexvist och bara vägrat fast man är förlamad så har ja försökt att sparka mig fri som en idiot. Fast det bästa va på min döda morbrors födelsedag och ja hade själv bett om det. Vaknar i panik som vanligt när jag märker att ja e på väg ut och när ja har kommit ur det hela så ser ja energier som verkligen försöker få kontakt med mig...och eftersom att ja e så jäkkkkla feg av mig så sprang ja ut därifrån fortare än kvikt. Men därimot när ja har blundat och vilat så sögs ja igenom en tunnel och ut i universium, det var så cool! När jag gjorde övningarna så blev jag så mottaglig för allt som ja kände att jag inte var bred på. Men den tiden kommer den också;)
  • Fröken Öken

Någon mer än jag som upplever att folk försöker göra sig märkvärdiga? ;) (förlåt)

• Hansen

Fröken Öken skrev 2009-05-21 01:36:53 följande:

Någon mer än jag som upplever att folk försöker göra sig märkvärdiga? ;) (förlåt)
    det menas?
  • Inka

Har varit med om det vid två tillfällen och det har hänt när jag är så sjukt trött men inte somnat än, är medveten om allt och hör blodet som rusar i öronen. Kan inte röra mig eller prata. Men jag har blivit så jäkla skraj då jag känt att jag lämnar kroppen, alltså jag känner det som att jag är på väg att dö..har även sett konstiga saker i samband med detta.
    Detta går ju att förklara på vetenskaplig väg ...tyvärr..det är ju inte lika spännande! Men fruktansvärt läskigt och verkligt ialla fall!

Svar på tråden Ut ur kroppen upplevelser