• zuzz

Hur blir man av med däcket runt midjan??

Jag fick barn för 7 månader sedan..hade inga viktproblem innan och vägde 58 kg till mina 165 cm. Var nöjd.
    Nu har jag inte gått ner ett enda kilo sedan efterkontrollen! Har delammat fram till för en månad sedan, nu ingen amning. Ätit Viktväktarmat i flera månader..plus GI-metoden, tränar varje dag minst 30 minuter. Rumpan har gått tillbaka men på höfter och runt midja sitter mina 3-4 resternade kilon! Får inte på mig några av mina gamla byxor runt midjan.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur blir man av med däcket runt midjan??
  • sugaboo

Det är värt ett försök.Linda in plastfolie runt midjan och gå ut och gå rask promenader.Plastet ska se till att du bränner extra just där. Har själv inte provat men hört att det funkar :)Eller så får du ha byxor med hög midja.

• sugaboo

alternativ fettsugning men så dramatiska ska vi inte va..

• FoxyLiz

Det låter som om du har många järn i elden utan resultat. Det finns inget värre än när man verkligen anstränger sig utan resultat. Jag skulle tipsa dig om 90 minuters powerwalking varje morgon innan frukost, det bränner fett, men spring inte, utan gå i snab takt så att du blir andfådd. Ät sedan en rejäl portion havregrynsgröt med krossade linfrön, russin och sesamfrön. Ät frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en tiggare + två små mellanmål som tex en frukt eller en näve nötter.
    Lycka till!

• zuzz

Hej. Har varit inne på fettsugning..men har inte råd. Verkligen JOBBIGT mentalt att KÄMPA men utan resultat. Till saken hör att jag ALDRIG haft ett gram fett på magen tidigare..det har alltid lagt sig på låren om jag gått upp i vikt. Då har jag bara ätit nyttigare ett par dagar och så har det varit borta.
    Men nu är det FASTKLISTRAT.

Jag älskar alla mina gamla jeans...men de går inte runt i midjan. Snyft.

Tack FoxyLiz: Jag ska prova ditt råd. Äter nu en portion All-Brans och A-fil till frukost, grönsaker och kyckling/fisk till lunch (ibland knäckebröd med lättost till) eller soppa samt en tallrik musli vid 18-19 tiden. Frukt därimellan.
    Promenerar raskt minst en timme varannan dag, joggar 30 min de dagar jag inte promenerar samt rider min häst 2 ggr i veckan.

• Najlil

Du äter väl fett också så inte kroppen tror att den måste spara på det fett du har? Visst är det tråkigt när gamla favoritjeans inte går på. Min son är 6veckor och byxorna funkar men just runt midjan sitter de inte bekvämt. Magen liksom rinner över på ett fult och obehagligt sätt. Men det kommer nog.
    Lycka till!

• ebben

Vissa får accepterac att kroppen BLIR annorlunda efter barnafödsel.Det är inget konstigt med det...............
    min kropp är sannerligen annorlunda-men det gör mig inte så mycket-jag har ju mina älskade barn!

• Phidelie

tihi, det där med plasten tror jag inte så mycket på... punktförbränning existerar inte.

Viktminskning är helt enkelt att göra av med mer energi än vad man "stoppar in". Kroppen blir annorlunda efter barnafödsel, självklart, men är det som du säger att du äter rätt kanske det är träningen som måste ändras på.
    Kanske lägga mer tid på styrketräning, bålträning och smidighet tex pilates?? Det formar kroppen rätt bra.

Lycka till!

• luzorsus

vissa säger ju att höftområdet blir bredare efter barnafödsel och då kan man ju kämpa hu rmycket man vill.................

• Björkeli

Hej.

Har samma som dig!
    Det tog 8mån att gå ner mina 25kg. Men de gamla byxorna gick inte att stänga i midjan. Sen gick jag ner ytterligare 4kg, allt som allt 29kg, men inga byxor gick att knäppa ändå!

Nu är det 16mån sedan förlossning o igår kom alla byxor på o kunde stängas!! Men jag har fortfarande kvar överflöd över just magen!.

Är du lika strikt i diet o träning hela tiden? Mitt förslag är att ha 1-2 dagar som du vilar från det strikta o gör vad fasiken du vill. Då lurar du kroppen som annars gärna ställer in sig på det du ger o gör.

Jag tränar ingenting ännu, men äter efter tallriksmodellen o regelbundet. Äter inget för sent på kvällen. Ska börjar träna nästa vecka är det meningen...

• zuzz

hej.

Tack för era råd. Jag är inte jättestrikt..har två dagar i veckan där jag äter godis och normalt, utan att frossa.
    Jo. jag vet att man blir annorlunda i kroppen efter förlossningen..mina höfter har blivit lite bredare, men runt magen är det FETT och löst skinn..rejäla lovehandles bak på ryggen. Hur blir man av med dem? Knappast sit-ups?!

• ebben

Nja,det där lösa skinnet har jag med..........för man var ju rejält uttöjd som gravid.Skinnet går inte tillbaka allt sen.Min sjukgymnast säjer att JAG inte blir av med det på annat sätt än att operera bort lite "döskinn",helt enkelt. men det är jag inte alls intresserad av.............
    Alla är ju olika,en del kan säkert bli av med sånt!

• Björkeli

zuzz: Förbränning, förbränning, förbränning... Gärna i kombination med styrketräning då förbränningen i kroppen håller på avsevärt mkt längre tid då musklerna får en ordentlig genomkörare. Du kan ha en förhöjd förbränning under 1½dygn vid styrketräning, vilket aerobics osv inte ens är i närheten av.

• Nicole

var 13 måander sedanm jag fick axel. vägde 56 kg innan (är 171 lång) nu 61 kg. alla de kg som ekvar sitter på magen...*mmm* inte poppis...jag tycker att ja har gjort allt men det vill inte gå tillbaka!
    så jag har inga råd..bara håll hoppet uppe!

• FoxyLiz

Ett bra tips är att köpa Linda (Indra gladia´torn som dog för några år sedan) hennes bok om träning & kost, den är jätte bra, mkt bra tips & råd i.
    För fettförbränning: Gå morgonpromenader 1-1 1/2 timma innan frukost (bäst förbränning då), i rask takt, så man nästan springer, (köp pulsklocka, finns billiga på teknikmagasinet) pulsen ska vara på 65-70 % av din maxpuls) 220-ålder (220-28 år=192), men spring ej, då förlorar du bara muskler eftersom du går utan mat i kroppen. Ät ordentligt direkt efter.
    Styrketräning: ca:4 dagar i veckan, en muskelgrupp åt gången, är bäst tycker jag, ca: 5 övningar med 3 repetitioner på varje övning med ca: 10 st repetitioner på varje. Vill man förbränna fett är det bra att stå på en crosstrainer/cykel ca: 30 min efter, var noga med att äta direkt efter: Proteindrink (finns på Tex: Budo Fitness) det bygger upp musklerna, annars tar det från musklerna i stället för fettet & det vill man ju inte & en banan/eller 2 riskakor (kolhydrater för återhämtning mellan träningen) & ät middag ca: 1 timma efter, mkt protein då som tex: kyckling, kalkon, torsk, räkor lax, bönor, linser,kikärtor, squash, ärtor m.m & som kolhydrater: ris (basmati eller fullkorn är bäst, men även fullkornspasta, potatis, matvete (frebaco) m.m.

Drick bara vatten, 3-4 liter per dag är bra, rensar ur "skit" ur kroppen.
    Bröd: fullkorn, surdeg, bröd med hela korn i (linfrö, solrosfrö m.m) Kolla innehållsförteckningen: kolydrater runt högst 70, kalorier runt högst 200, fibrer alltid över 8, fett runt 2, beror på om linfrö/solrosfrö i: fetare, men bra fett, kroppen behöver lite fett för att förbränna fett.
    Använd aldrig smör: bara olja (oliv, linfrö, raps olja m.m)
    Kosttillskott (kan köpas på tex. Budo Fitness butikerna): omega 3 (bra fettförbränning & bra fett) crom (minskar sötsug), multivitamin (mineraler & vitaminer)

Hoppas att du har fått lite hjälp med att komma i gång med träning & kost, maila gärna i gen vid fler frågor & berätta hur det går med allt.
    Lycka till nu & ge inte upp, det är det värt när man står där på Beachen & är nöjd i nya bikinin....lovar...*skratt*....

• Fru sjöström

Här är en till med ett bildäck runt midjan.........det var verkligen segt att få bort, om det nu nånsin kommer att försvinna??? Vill gå ner 5 kg men det är skiiiiit segt...fy vad less jag blir

• mussepigg

jag gick ut o promenerade i ca 2 timmmar snabbt varje dag i 2 månader när lillen inte kunde sova hemma.jag rasade i kilon(men jag ammade även intensivt)

Svar på tråden Hur blir man av med däcket runt midjan??