teeta skrev 2009-05-13 09:27:01 följande:
Håller på att spana runt efter barnvagnar.Har fastnat för Emmaljunga Edge Duo men undrar lite över liggdelen.Har hittat en del annonser på blocket. Till de flesta vagnar följer det inte med någon åkpåse (är det det som är fotsack?) varken till liggdel eller till sittdel.Hur gör ni som har Duo Edge. Bäddar ni direkt i vagnen eller använder ni påse i liggdelen? Har förstått att det finns både sommarpåse och vinterpåse.Behöver man dem eller är det bara extra tillbehör? Ska jag köpa till separat?Går det också att byta ut den mjuka "korgen" mot en trådkorg?Eller går den mjuka att ta loss och tvätta?Jag kommer att bo i leriga sörmland och tänker att det kanske är mer praktiskt med en trådkorg?Glad för svar!
det är inte fotsacken dom menar, utan en åkpåse, jag köpte en emmaljunga smart duo kombi, där följde det med en allaroundpåse. men i liggdelen andvände jag mig av en vinteråkpåse (vintertid) som jag köpte vid sidan av. finns många fina såna.
den allaroundpåsen har jag andvänt mig av under våren då det blev för varmt med den andra under sommaren skulle jag rekomender att inte andvända nån åkpåse, då blir det så varmt, ta i stället med en filt som du kan bre om ifall det blir lite kyligare ute... och med mjuka korgen antar jag att du menar den under vagnen, vet inte riktigt om den går o byta ut, men går säkert o beställas som ny vagn med det chassit?? jag har stålkorgen under, MYCKET bra är att rekomendera, blir inte grisigt mycket att packa i matkassar o blöjjer o allt sånt. den mjuka korgen rymmer inte nånting det blir grisigt och dom går lättare sönder och remsas upp.