Trollunge?
Vad betyder "trollunge"? Är det ett adjektiv för barn som inte är söta, eller för barn som ser busiga ut, eller vad? Själva ordet låter ju snällt men vad betyder det?
Och om "trollunge" är ett speciellt utseende, vad ingår då?
Vad betyder "trollunge"? Är det ett adjektiv för barn som inte är söta, eller för barn som ser busiga ut, eller vad? Själva ordet låter ju snällt men vad betyder det?
Och om "trollunge" är ett speciellt utseende, vad ingår då?
jag tror det bara är ett uttryck, min heter både monster, gullunge, vildingen osv... Fast han kanske ser ut som ett litet monster, vad vet jag!
Förr kanske det hade en annan betydelse, tror att trollunge var samma som bortbyting...
Visst är det bara ett uttryck men jag blir ändå lite fundersam eftersom att folk titt som tätt kallar min flicka för riktig trollunge.
Här betyder det barn som ser lite busiga och "rufsiga" ut... inte den städade och välkammade sorten, men söta förstås!
Sen vet jag att man förr sa så om man inte tyckte att barnet var likt vare sig mamman eller pappan - men så tror jag inte att någon menar idag.
Jag har också en trolunge!
mina barn är oxå trollungar =)
men mycket charmiga sådanna oxå de e farligt för man värkligen smälter när liten sätter den sidan till
En som är full med bus är en riktig trollunge i mina ögon
Det här är en trollunge enligt mig
Krodan har en riktig trollunge, hon är jättesöt.
Mitt lilla troll är oxå full av bus och charmar folk lite överallt.
precis som Krodans bild - typisk trollunge. Precis som min lilla tösabit
Mina barn har båda blivit kallade för trollungar, förmodligen för att båda är så lockiga att inte ett hårstrå ligger åt rätt håll - och att buset riktigt lyser ur ögonen på dem. Jag ser inte "trollunge" som något negativt alls.
trollunge då tänker jag på en gullunge som har mycket hår:)
För mig är trollunge absolut inget negativt. Tvärtom! En sötnos med något vilt och busigt över sig...