• neelto

tecken på att bebbe ligger med huvudet ner.....

Ärdet någon som har lite tips på hur man kan känna att bebisen ligger med huvudet nedåt? Mitt första barn låg i säte så nu vill jag jätte gärna att denna inte ska göra det.
    Brukar känna hicka ganska långt ner, och så får jag bara sparkar på min högra sida på revbenen. Är det kanske ett tecken på att den ligger rätt?
    Är bara i v.30+6 så än finns det tid och plats för den att vända sig, men det är roligt att fundera på det ändå.

• Svar på tråden tecken på att bebbe ligger med huvudet ner.....
  • milli79

Det låter som ett tecken, med sparkarna på höger sida rätt långt upp & hicka långt ner. Det är så jag känner & BM har känt att han ligger med ryggen på vänster sida och huvudet nedåt båda sista gångerna jag varit där nu (är i v33 nu). Hickan känns mest när jag sitter ner. Du kan ju alltid fråga BM nästa gång du är där.

• neelto

Jag sa till bm nästa vecka s då ska hon känna hur den ligger. Men jag längtar så dant över att få veta därför spekulerar jag redan.
    Tack för ditt svar.

• JenLyckan

Min lille låg med huvet ner redan från v28, kan ju säga att ett sätt jag märkte det på innan jag fick det bekräftat var att revbenen blev extremt utsatta för sparkar och väldigt ömma :P

• Eke85

Du kan även känna ett tryck neråt eller öm mot blygdbenet..de gjorde jag . Då huvudet låg neråt och va ruckbart hade jag jätte ont men de avtog då de fixerat sig. Hoppas de går bra!

• neelto

känner ibland ett tryck nedåt, men det gör inteont, så då kanske det kan vara rumpan iallafall. Men ibland får jag som att det svider till där nere och ibland som om den ligger och killar, eller kraffsar, inbillar mig då at det är händerna.

• Eke85

känner du hickan långt ner så tror jag den ligger med huvudet ner! Jag känner ju när de "pillar" med händerna när jag sitter ibland och bebis har haft huvudet neråt sen v 32. Vi får hålla tummarna

• AlwaysOnMyMind

Min lilla Böna ligger med huvudet neråt och jag känner det på så vis att hickan känns under navelhöjd, sparkar uppåt, rörelser nästan nere i musen (rör på huvudet)

° ★ Izabelle 071004 ° ★ BF 090715 ° ★
  • Dianbobo

min bebis låg med huvudet nedåt i v.27 och gör det än så länge i v.31, jag känner som du skrev hicka långt ner o sparkar högt bak mot ryggen nästa.

• neelto

tack för att ni svarar, då får vi hålla tummarna att huvudet är nedåt. längtar till den 20:e när jag ska till bm.

• Maadeleine
    neelto skrev 2009-05-13 10:53:21 följande:
    Ärdet någon som har lite tips på hur man kan känna att bebisen ligger med huvudet nedåt? Mitt första barn låg i säte så nu vill jag jätte gärna att denna inte ska göra det.Brukar känna hicka ganska långt ner, och så får jag bara sparkar på min högra sida på revbenen. Är det kanske ett tecken på att den ligger rätt?Är bara i v.30+6 så än finns det tid och plats för den att vända sig, men det är roligt att fundera på det ändå.
    Oj ja har precis lika som dej! Hicka på höger sida och sparkar på höger mera upp mot revbenen! Undra om bebis vänt sej redan? Är i vecka 27+4 va tror ni?
  • iolanthe

Jag känner också hicka på höger sida och sparkar under vänstra revbenen, och en bebis som parkerat sig med rumpan ner, är i vecka 38. För att nu sprida lite pessimism i tråden...

• neelto

jag brukar känna som en liten knöl högt upp vid magen och gärna på min högra sida som åker från sida till sida, vilket jag tror är ett knä.
    Igår trode jag att den vänt sig för jag kände hickan högre upp och två stora knölar mitt på magen. Men idag käns det som det gjorde innan.Hicka långt ner på vänster sida , och knänoch fötter högre upp på höger sida.
    Kul att spekulera!

• Dianbobo
    Maadeleine skrev 2009-05-14 08:17:12 följande:
    Oj ja har precis lika som dej! Hicka på höger sida och sparkar på höger mera upp mot revbenen! Undra om bebis vänt sej redan? Är i vecka 27+4 va tror ni?
    Min bebis var vänd med huvudet nerdåt i v.27, var på ul då så bm sa det. Så det är mycket möjligt att din oxå är det.
  • ACA

Javisst är det kul att spekulera. Jag hade mitt första barn i säte och har varit inställd på att det skulle bli så igen. Jag har däremot hoppats på huvudet nedåt och en vanlig förlossning. Jag var hos BM i tis (36 fulla veckor) och då konstaterades att denna ligger med huvudet ned. Jag har nämligen inte kunnat känna hur den ligger. Lycka till hur det än blir för dig för visst är det kul att spekulera lite!

• neelto

ACA, grattis. Det är juprecis det man önskar eftersom första blev snitt. Hoppas att din vill ligga kvar.
    Finns det fler tecken man kan tänka på?

• Charmeuse
    neelto skrev 2009-05-13 10:53:21 följande:
    Ärdet någon som har lite tips på hur man kan känna att bebisen ligger med huvudet nedåt? Mitt första barn låg i säte så nu vill jag jätte gärna att denna inte ska göra det.Brukar känna hicka ganska långt ner, och så får jag bara sparkar på min högra sida på revbenen. Är det kanske ett tecken på att den ligger rätt?Är bara i v.30+6 så än finns det tid och plats för den att vända sig, men det är roligt att fundera på det ändå.
    jag känner hicka långt ner och det sparkar vid revbenen och jag vet att min bebis ligger med huvudet ner så din verkar också göra det
  • Maadeleine
    Charmeuse skrev 2009-05-14 21:02:54 följande:
    jag känner hicka långt ner och det sparkar vid revbenen och jag vet att min bebis ligger med huvudet ner så din verkar också göra det
    Min med alltså!! Hihi redan shit, kommer kanske tidigare då!?
  • Loppan11

Min bebis ligger i sätesläge alltså inte med huvudet ner i v.37 (planerat kejsarsnitt på grund av det). Det som är konstigt är att när gullet hickar så känns det bara i den nedre delen av magen alltså vid fötterna. Jag får liksom för mig att det sprätter i fötterna på den när den hickar;)

Svar på tråden tecken på att bebbe ligger med huvudet ner.....