• Anonym (Känslosam)

Har era män lika svårt att visa kärlek som min???

Som sagt, har era män svårt att visa kärlek eller är jag överkänslig?

Mitt problem är att min sambo sedan 6 månader har så svårt att visa känslor. Han är en torris tycker jag! Och han har faktiskt aldrig varit speciellt uppvaktande (vilket jag är van vid att bli!) Han är så inställd på att allt praktiskt ska fungera, vad vi ska äta, när vi ska handla, mm mm men det är ju bara det han tänker på känns det som ibland!
    Det är nästan alltid jag som tar initiativ till sex (ibland känns det som jag krusar) jag kramar och pussar honom, jag säger hur snygg han är, sånt som jag själv vill höra och att han ska göra är det jag som gör istället. Jag gör det nog delvis för att trigga igång honom också. har även försökt att vara lite "kall" eller "torr" tillbaka men det märker ju inte ens han... Han kan säga att jag är fin eller rolig, han säger att han älskar mig, att han vill bli gammal med mig men han ger mig aldrig spontana kommentarer om att han tycker att jag är snygg eller sexig utan det får jag höra av andra istället, men det är ju honom jag vill höra det från! Vi har bara varit tillsammans i 8 månader och det har varit såhär hela tiden. Jag har 2 barn och han har 2 som bor här varannan vecka och då är det fullt ös! När vi sedan har våra barnlediga veckor vill jag ha närhet och kärlek och att vi ska ta vara på tiden tillsammans som ett "nyförälskat" par. jag saknar helt enkelt bekräftelse från honom! Då blir jag svartsjuk om han så nämner att han tycker nån annan är snygg, för det kan han säga. Vad gör man åt en torris till man? Jag börjar tveka på om han verkligen är kär i mig... Nån som känner igen sig eller har något råd? Jag börjar fundera på om jag verkligen vill ha det såhär!

• Svar på tråden Har era män lika svårt att visa kärlek som min???
  • Badgirl

Har du pratat med honom om att du har behov av närhet och att känna dig bekräftad?

Min man är inte alls sån, han är spontan och slänger ur sig både det ena och det andra i komplimangsform dagligen. Jag får ofta en bamsekram och pussar när vi kommer hem från jobbet och då blir man alldeles varm i hjärtat! Min man är också väldigt fysisk och älskar närkontakt och kramar.

Tycker du ska prata med honom och om han inte är sån får du väga det positiva mot det negativa, risken är väl att han inte blir sån längre fram heller om han inte är det nu i början av förhållandet, om ni inte pratar om det.

• Anonym

Min kille är likadan! Men min erfarenhet är att den sorten är dem bästa att ha en relation med i längden. För dem är det så självklart att ni är ett par för resten av livet att det liksom inte behöver pratas om. Men man får som du säger trigga honom ibland och fråga rakt ut. Säg att du aldrig får någon komplimang osv. Ofta blir de lite lagom svartsjuka när de får reda på att man har fått komplimanger från andra.
    Men motsatsen till man är inte rolig som sprider komplimanger hur som helst, då vet man ju inte hur mycket orden är värda liksom. Det finns bra sådana killar men det finns också många av dem som bara är bra på att snacka och inte så seriösa. Det är min erfarenhet!

• Nati

Vi säger aldrig till varandra att vi älskar den andre. Vi har en humoristisk grej när den andre frågar Älskar du mig?
    "Jag säger till om det blir någon förändring" Men oj vad vi älskar varandra ändå efter 11 år.

• Godot

Klart att du blir besviken när du ger det du egentligen själv vill ha och behöver. Han hajjar ju uppenbarligen inte det.
    Berätta för honom vad du vill ha och behöver.
    Kommunicera mera!

• Anonym (frustrerad)

japp min e likadan å det driver mej till vansinnes
    dessutom vill han aldrig prata och inte heller lyssnar han när jag vill prata om något.
    detta kan mycket väl bli en andledning till skillsmässa i framtiden
    lr så skiljer han sej från mej för att han tröttnar på att jag tjatar o gnatar o e arg o sur o frustrerad pga av honom....

• Anonym (Känslosam)

Tack för alla svar!
    Jo, vi kommunicerar, eller rättare sagt JAG gör det med honom. Han har så svårt att prata om känslor men jag får väl försöka "uppfostra" honom. Och visst är det skönt att han inte är en sån som flörtar och sprider komplimanger runt sig, jag kanske måste lätta lite på mina "krav" och han får väl anstränga sig lite. Men i alla mina tidigare förhållanden har jag fått mycket bekräftelse och kärlek, speciellt i början då man är nykär, så det handlar ju om en osäkerhet från min sida när jag helt plötsligt inte får det!

• Anonym (**)

Är det inte den allra finaste komplimangen man kan få att få höra att "jag vill bli gammal med dig"? Jag vet att jag inte är snyggaste tjejen i världen, men jag vet att min man vill vara med mig ändå. Det visar kärlek tycker jag.

Svar på tråden Har era män lika svårt att visa kärlek som min???