Fått jobb trots nervös och osäker på intervju?
Var på en jobbintervju igår och fyy vad dåligt det kändes som att det gick. Jag var nervös, som jag alltid är när jag träffar nya människor. Kom inte på så mycket att säga annat än när jag svarade på de frågor jag fick, så framstod inte alls som speciellt social och framåt tror jag. Tyvärr är det väl en del av de egenskaper som är önskvärda i det här yrket. Jag framstod mest som nervös och oerfaren tror jag..
När chefen undrade om det var något jag funderade över, så kom jag inte ens på något att fråga om.. Lyckades till och med kläcka ur mej att jag var osäker på att jag mindes alla arbetsuppgifterna (har jobbat inom detta område förr, men det var länge sen nu och då var jag inte heller gammal nog att få utföra alla uppgifter) följt av ett nervöst skratt, hon skrattade också så hon kanske tog det som ett skämt om jag har tur... hmm..
Åh, hur ska man nånsin kunna få ett jobb om man är såhär osäker? Vill kunna stå på mej och visa att jag är den dom söker. För jag vet egentligen att jag skulle klara jobbet jättebra! Men när jag väl sitter där så...
Finns det nån som är lika nervös och osäker som jag, som gjort en dålig intervju, men ändå lyckats få jobb?