socker i urinen- ingen grav. diabetes?!?!
Hej,
Min fråga är kort och gott, är det OK att man släpper igenom socker i urinen utan att man har graviditetsdiabetes?
Förrförra gången jag var hos min BM hade jag 1 på socker i urinen. Detta trodde BM berodde på juice till frukost. Nästa gång jag skulle dit så skulle det ändå göras en glukosbelastning (rutin i skåne) så hon ville avvakta tills dess. Jag drog ner på sockret under denna tiden och fick även tips om att skaffa något som hette clinistix så att jag kunde hålla koll på sockret i urinet under tiden. Stickorna visade lite si och så, mest negativt men även både lågt och medel, så man var ju lite orolig när glukosbelastningen närmade sig. Jag var verkligen duktig med sockret och höll mig ifrån allt dolt socker också och ändå gav stickorna utslag.
När belastningen gjorts hade jag 7.5 efter 2 timmar vilket var "godkänt" så det var ju skönt.
Nu har jag även testat lite med stickorna efter belastningen och jag har fortsatt min sockersnåla diet men stickorna visar ändå på att det finns socker i urinen ibland.
Hur kan det fortfarande göra det när jag knappt får i mig något socker?!?!?!
Någon som varit med om detta??