• Anonym

Fick ni fler bristningar andra gången?

Fick bara några få bristningar första gången. Tror ni jag får fler med andra barnet?

Hur var det för er, ni med mycket bristningar första gången, lite eller inget alls. Hur blev det med andra?

• Svar på tråden Fick ni fler bristningar andra gången?
  • Cia o krabaten

INga med första (dottern) och MASSOR med andra (son)

• Pyris

Fick bara några få med första barnet, sen tror jag att jag bara fått någon enstaka med dom övriga 4 barnen. Har inte fått någon direkt mer under denna graviditeten heller, men ropar inte hej ännu, då det kan komma i samband med förlossningen också.

• Exi

Inga med första...har inte fått några än...är i v 32...

har alltid undrat vad beror bristningar på???
    Jag har lite på brösten från förra grav

• Mammiii

Har två barn men har inga bristningar alls:) Har hört att bristningar kan vara ärftligt oxå, och min mamma har fött tre barn o har inte heller några bristningar.
    Min mvc sköterska sa till mej när jag var gravid att bristningar är hormonellt och att man inte kan göra något för att slippa dom, om dom kommer. Däremot fick jag åderbråck på benet..mindre kul för det gör ju ont..!

• Anonym
    Exi skrev 2009-05-13 18:25:24 följande:
    Inga med första...har inte fått några än...är i v 32... har alltid undrat vad beror bristningar på??? Jag har lite på brösten från förra grav
    Okej, man kan få olika svar men frågar du mig beror det både på hormoner/ärftligt och på att huden töjs. Min mamma fick knappt inga och jag har smörjt huden jätte mycket. Men sen kan det ju bero på hormoner med med tanke på att vissa får när magen är platt/i tonåren.
  • Anonym

3 barn, någon enstaka svag strimma på bröstet som man ser om man tittar noga. Inget mer.

• mononoke

Jag fick bara lite bristningar under första graviditeten, men under andra graviditeten blev magen helt zebrarandig. Men så var magen dubbelt så stor andra gången...

• Anonym
    mononoke skrev 2009-05-13 23:16:44 följande:
    Jag fick bara lite bristningar under första graviditeten, men under andra graviditeten blev magen helt zebrarandig. Men så var magen dubbelt så stor andra gången...
    Usch! Smörjde ut in dig något?
  • Anonym

Cia o krabaten skrev 2009-05-13 16:44:03 följande:

INga med första (dottern) och MASSOR med andra (son)
    Smörjde du in dig något?
  • catya
    Anonym skrev 2009-05-13 16:37:05 följande:
    Fick bara några få bristningar första gången. Tror ni jag får fler med andra barnet? Hur var det för er, ni med mycket bristningar första gången, lite eller inget alls. Hur blev det med andra?
    Jag fick MÄNGDER med bristningar då jag väntade första barnet. Magen var blå.

Vid andra barnet fick jag inte en enda.
  • Anonym

Fick några med första barnet. Har anlag för bristningar och har på höfterna sedan puberteten. Är i v. 37 med andra barnet nu, ännu inga nya....

• Exi
    Anonym skrev 2009-05-13 21:56:50 följande:
    Okej, man kan få olika svar men frågar du mig beror det både på hormoner/ärftligt och på att huden töjs. Min mamma fick knappt inga och jag har smörjt huden jätte mycket. Men sen kan det ju bero på hormoner med med tanke på att vissa får när magen är platt/i tonåren.
    Aaah ok...har lite bristningar på insidan av låren från tonåren...men har inte fått några bristningar alls nu under grav...

Hade oxå mina aningar om att det kanske med hormoner att göra....så därför undrade jag eftersom jag kanske "borde" fått nu då...

har inte smort magen någon gång nästan...
  • mononoke
    Anonym skrev 2009-05-14 08:52:32 följande:
    Usch! Smörjde ut in dig något?
    Jag får väl erkänna att jag var duktigare med smörjandet första gången, men jag tror nog att det mest handlar om att magen blev så mycket större andra gången. Bristningarna finns såklart kvar, men de har i alla fall bleknat. Minstingen är nu 18 månader.
  • Anonym

Okej. Det finns ju någon havandeskapsolja. Heter det så?. Att köpa på apoteket, tror ni den hjälper? Någon som testat. Har en kompis som använde den och fick inga med första, hon är nu i början på andra och hoppas att den ska hjälpa denna gång med.

• Anonym

Ingen mer som vill skriva? Så nyfiken nu då jag väntar andra.

Svar på tråden Fick ni fler bristningar andra gången?