Fick ni fler bristningar andra gången?
Fick bara några få bristningar första gången. Tror ni jag får fler med andra barnet?
Hur var det för er, ni med mycket bristningar första gången, lite eller inget alls. Hur blev det med andra?
Fick bara några få bristningar första gången. Tror ni jag får fler med andra barnet?
Hur var det för er, ni med mycket bristningar första gången, lite eller inget alls. Hur blev det med andra?
INga med första (dottern) och MASSOR med andra (son)
Fick bara några få med första barnet, sen tror jag att jag bara fått någon enstaka med dom övriga 4 barnen. Har inte fått någon direkt mer under denna graviditeten heller, men ropar inte hej ännu, då det kan komma i samband med förlossningen också.
Inga med första...har inte fått några än...är i v 32...
har alltid undrat vad beror bristningar på???
Jag har lite på brösten från förra grav
Har två barn men har inga bristningar alls:) Har hört att bristningar kan vara ärftligt oxå, och min mamma har fött tre barn o har inte heller några bristningar.
Min mvc sköterska sa till mej när jag var gravid att bristningar är hormonellt och att man inte kan göra något för att slippa dom, om dom kommer. Däremot fick jag åderbråck på benet..mindre kul för det gör ju ont..!
3 barn, någon enstaka svag strimma på bröstet som man ser om man tittar noga. Inget mer.
Jag fick bara lite bristningar under första graviditeten, men under andra graviditeten blev magen helt zebrarandig. Men så var magen dubbelt så stor andra gången...
Cia o krabaten skrev 2009-05-13 16:44:03 följande:
Fick några med första barnet. Har anlag för bristningar och har på höfterna sedan puberteten. Är i v. 37 med andra barnet nu, ännu inga nya....
Okej. Det finns ju någon havandeskapsolja. Heter det så?. Att köpa på apoteket, tror ni den hjälper? Någon som testat. Har en kompis som använde den och fick inga med första, hon är nu i början på andra och hoppas att den ska hjälpa denna gång med.
Ingen mer som vill skriva? Så nyfiken nu då jag väntar andra.