Kolmården vilken ålder?
Ja vi funderar på att åka till kolmården i sommar men tänkte kolla ni som varit där. från vilken ålder är det roligt? Är det värt pengarna?
Ja vi funderar på att åka till kolmården i sommar men tänkte kolla ni som varit där. från vilken ålder är det roligt? Är det värt pengarna?
Alice var 2 när vi var där senast och hon gillade allt! Vi bodde på vildmarkshotellet och en av höjdarna var att man fick gå in i parken innan öppning och se när de släppte ut savanndjuren. Eftersom man med småbarn ändå är uppe tidigt så var det Jag tycker verkligen det är värt pengarna.
Oh ja! Kolmården är ett underbart ställe. Håller med ucka att det funkar toppen från tvåårsåldern. Sist var jag där med två barn - tre och två år gamla. Vi stannade över helgen. Åkte på fredagen och åkte hem igen på måndagen så vi fick två hela dagar i parken. Toppen! Vi hann med djuren i parken, safari, akvariet, Bamseteater, jätte roliga lekrummet på Vildmarkshotellet........ En liten varning. Riktigt varma dagar blir det VARMT och det kan vara rätt jobbigt eftersom det är mycket gående och många långa backar. Roddigt med vagn och små ben som fort blir trötta. Jag föredrar tidig höst eller sen vår. Ha det så kul!
Vi har iofs inte varit där än, utan skall dit i sommar för första gången, men vi har varit på liknande ställen.
Allting brukar vara anpassat för barnfamiljer, så det funkar med hur små barn som helst. Även små barn tycker det är roligt att titta på djuren. Sedan kommer de ju inte ihåg något efteråt, och hade haft lika roligt på det lokala "barnens zoo" där man får klappa getterna, men det är ju inte lika kul för oss vuxna...
Om man bara skall dit en/två gånger tycker jag nog att man skall vänta tills barnen blir lite större, så de kommer ihåg det efteråt, och vet att flodhästar inte finns naturligt i Sverige... (Våra barn blir 7 & 9 år när vi åker)