• minhalva

får man ta med mat ombord på kryssning?

vi tänkte kryssa nästa vecka till Tallin och undrar om man kan medföra egen mat och frukt till båten?jag är gravid ich äter typ varannan timme, tänkte om man kunde ta med egna saker så man slipper köpa hela tiden ombord...

• Svar på tråden får man ta med mat ombord på kryssning?
  • paraflax

Jag har tagit med mig egen mat alla gånger jag åkt färja och aldrig ens tänkt tanken att det inte skulle vara OK.

Det är för krångligt att försöka beställa mat i resturanger som passar mig så jag äter eget.

• hotten

ja det är ju ingen som kollar,
    Om du inte tänkte duka på det på ett bord i restaurangen å äta där *asg*

• AnnelieTyresö

Cinderella kollar ibland väskorna å tar då all mat å dryck de kommer över.

• Stårschan

Ta med mat du och ät i hytten. Är du rädd att din mat ska bli beslagtagen (låter märkligt, men OK...) så kan du väl slå in den i ett paket med presentpapper

• minhalva

stårschan

hihi vad gulligt tack för tipset men jag har kollat med tallink och de säger att det är helt ok med egen mat o frukt=) dock är det VIKINGLINE som beslagtar mat läste jag...

• Zenobia

Viking Line har ja åkt med många gånger och har alldrigt blivit beslagtagen på det jag haft med mig

• Drakfisk

Jag har aldrig hört om någon som skulle ha blivit av med medtagen mat, och då har jag åkt mycket med olika färjor.

Så länge man äter sin mat i hytten lär ju knappast någon märka det. Och OM man skulle bli upptäckt är det väl bara att säga att man är hyperallergisk och att man inte vågar äta sådant som man själv inte köpt. Om de tvivlar får man gärna be dem följa en till första hjälpen och visa adrenalinsprutorna.

Svar på tråden får man ta med mat ombord på kryssning?