• MinBy

Ofostrig grav. vid ivf??

Jag har testat positivt sedan i lördags(har td 14/5) men jag har inte ett enda symtom. Börjar bli orolig! Vid mina 2 tidigare grav som tyvärr slutade i ma å mf så hade jag massor av symtom...tvivlade inte en sekund att jag var gravid då.

Nu undrar jag om man kan ha en ofostrig graviditet om man gör ivf? Har läst att då brukar man inte ha så mycket symtom. Jag jämför ju nu med mina tidigare grav.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Ofostrig grav. vid ivf??
  • MinBy

Mitt hcg var 800 men hon sa när jag frågade om det är normalt att inte ha symtom med så bra värde att det kan hända att det inte är någonting ändå. Har ingen någon erfarenhet av detta?

• Dollars matte

Jag hade inga som helst symptom förrän illamåendet kom i v7, ingen molvärk, inga ömma bröst, ingenting. Min klinik har dock inte hcg-mätning som rutin så den punkten kan jag inte säga något om.

Jo, ofostrig grav förekommer även vid ivf om celldelningen stannar av ganska snart efter införandet. Men du får inte jämföra med hur du har haft tidigare, alla graviditeter är olika. Så länge inte motsatsen är bevisad så måste du tro på att du ÄR gravid på riktigt! Annars blir man galen
    Håller tummarna för att det ska gå hela vägen för dig den här gången!

Internet är roligare än text-tv
  • MinBy

Tack

Jag vill verkligen hoppas!
    Vågar bara inte riktigt.

Svar på tråden Ofostrig grav. vid ivf??