• Anonym (Ambivalent)

Är det jobbigt att ha TRE barn, eller är det fantastiskt?

Ni som har fått tre barn eller fler, hur var det att få tredje barnet?

Vi har två barn på snart sju och fem och jag undrar hur livet skulle bli med ett till barn.

Det blir ju ett så stort glapp mellan tvåan och trean isåfall. Är det positivt (orkar bättre då) eller är det negativt (trean hamnar utanför de två täta äldre barnen)?

Är det jobbigt att börja om igen?

Är livet med tre barn fyllt av kaos, tvättberg, syskongräl och ingen ork över?

Eller är det helt fantastiskt?

Är det jobbigare att få trean än ettan eller tvåan?

Jag tyckte att ettan var en svår omställning, tvåan hängde bara på, men hur skulle det vara att få en till att se efter och ta hand om?

Många frågor, berätta allt, ni som har tre eller fler barn!

• Svar på tråden Är det jobbigt att ha TRE barn, eller är det fantastiskt?
  • Anonym (Ambivalent)

Puffar

• Anonym (Ambivalent)

Puffar

• Stargirl

Inte direkt jobbigt annat än att det blir svårt att få barnvakt när man ngn gång behöver det. Det är helt klart en pärs att ta hand om 3 barn på samma gång för ngn som inte är van.

Tyckte trean var lättare än tvåan.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Anonym (Ambivalent)

Stargirl, åh, ja det också, barnvakt! Hoppas mor och farföräldrar orkar med!

Vad har ni för åldersskillnad på era barn?

• Stargirl
    Anonym (Ambivalent) skrev 2009-05-14 18:12:38 följande:
    Stargirl, åh, ja det också, barnvakt! Hoppas mor och farföräldrar orkar med!Vad har ni för åldersskillnad på era barn?

Just nu är de snart 8 år, snart 6 år och 2,5 år. Barnvakt är den svåraste grejen tycker jag. Våra föräldrar är skilda och då är det inte ett "par" som tar hand om tre barn utan det är EN person. Det är ju bara släktingar man kan fråga i sådana lägen inte ngn granne eller kompis. Sen är det oxå att det är ibland svårt att få plats med alla i bilen. Det blir proppfullt särskit om man ska resa.

Men annat än det är det inga problem. Fungerar bra och inte är det särskilt jobbigt heller. Sen får man se i framtiden då alla 3 barnen har 2 aktiviteter i veckan. Det blir 6 saker som man ska köra barnen till veckovis

• Anonym (Ambivalent)

Stargirl, hm, ja det är ju en del praktiska bestyr, som bil och aktiviteter och barnvakt... En av anledningarna till att man inte direkt skaffar ett tredje barn utan ett verkligen tänka efter om man orkar först...

Leker dina barn bra? Hamnar en utanför lätt, som att minsta inte får vara med de stora, eller att mellanbarnet hamnar i kläm till exempel? (läser visst för mycket om alla problem som kan uppstå )

• Stargirl
    Anonym (Ambivalent) skrev 2009-05-14 18:26:47 följande:
    Stargirl, hm, ja det är ju en del praktiska bestyr, som bil och aktiviteter och barnvakt... En av anledningarna till att man inte direkt skaffar ett tredje barn utan ett verkligen tänka efter om man orkar först...Leker dina barn bra? Hamnar en utanför lätt, som att minsta inte får vara med de stora, eller att mellanbarnet hamnar i kläm till exempel? (läser visst för mycket om alla problem som kan uppstå )
    Minsta får alltid vara med. Det är inga problem. De stora tar henne alltid med och de bråkar aldrig med den lilla. De två stora kan dock bråka en hel del och tjafsa om allt möjligt. Men vi har två pojkar och den lilla är tjej så det faller sig naturligt att hon är mycket med mig och de två andra leker själva. Hon gillar att rita, pyssla och läsa böcker medan bröderna spelar TV spel. är ute med kompisar eller leker med Lego.
  • Anonym (Ambivalent)
    Stargirl skrev 2009-05-14 18:30:59 följande:
    Minsta får alltid vara med. Det är inga problem. De stora tar henne alltid med och de bråkar aldrig med den lilla. De två stora kan dock bråka en hel del och tjafsa om allt möjligt. Men vi har två pojkar och den lilla är tjej så det faller sig naturligt att hon är mycket med mig och de två andra leker själva. Hon gillar att rita, pyssla och läsa böcker medan bröderna spelar TV spel. är ute med kompisar eller leker med Lego.
    Det låter verkligen underbart tycker jag
  • Challe N

Utan tvekan mer roligt än jobbigt

• Anonym (Ambivalent)
    Challe N skrev 2009-05-14 18:37:54 följande:
    Utan tvekan mer roligt än jobbigt
    Menar du det, precis vad jag ville höra

Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden Är det jobbigt att ha TRE barn, eller är det fantastiskt?