• Sandie12

Trollbäcken / Fornudden tråden del 1!

Samlingstråd för oss som bor eller ska flytta till Trollbäcken eller Fornudden!
    Här kan vi tipsa om allt från roliga lekparker och annat skoj som händer i närheten av oss- eller helt enkelt lära känna våra grannar bättre! :)
    Välkomna!

• Svar på tråden Trollbäcken / Fornudden tråden del 1!
  • Sandie12

Glömde ju att tillägga att man kanske kan ta med Hanviken också för det är ju precis i knutarna vad jag förstått! :) Ni som är mer inbodda på området får hojta om jag har fel :)

• Liz80

Halloj.

Känner att jag passar in här hos er {#lang_emotions_wink}.

• Sandie12

Ja klart du gör hehe, ni två bor ju tom på samma gata haha! :)

Har ni varit på leksaksbutiken i trolliscentrum nyligt? Har inte hunnit kolla in den ännu men det ser ju ut att vara jättefina saker?! :)

Sen måste ni ju tipsa mig om var man köper godaste pizzorna i Tyresö hehe viktigt att veta. ;)

• Liz80

Leksaksaffären nere i Trollis är bra tycker jag. Mkt krims krams men också mkt fina leksaker!

godaste pizzan tycker jag faktiskt är den som ligger precis här vid oss - La Fleur. trevliga är dem också!!
    Har hört att Kaktusen har himla goda sallader.
    Kan varmt rekomendera Banthai (tror jag det stavas). Thai som ligger här på kärrvägen, oooj såå gott!

• Sandie12

Åhåå finns det thaimat också i närheten vad gott! :) ska testas!
    Vilken mataffär är bäst, det finns väl både vi och ica om jag inte misstar mig?
    Inte för att vi kommer storhandla där ändå men bra o veta om ngn av dem har ngt extra bra eller dåligt.

• Nems

Jag bor ju precis vid ica så jag måste rösta för den :) Men VI har i och för sig en väldigt fin ost- och köttdisk. Men om du ska ha riktigt bra kött till grillning osv. ska du gå till Köttboden (precis vid Eltjänst). Otroligt fräscht och knappt dyrare!

• Nems

Apropå mat; sushin vid trollbäckens c är riktigt god!

• Sandie12

Jasså har sett den där köttboden men tänkte att det säkert är svindyrt haha men då vet man att det var bra pris där med! :) Det är verkligen bra med lite folk man kan fråga hehe!

Har de fina lampor på Eltjänst? Måste hitta en fin kökslampa nämligen! :)

Kan man gå till tyresö centrum från trollis o hur lång tid tar det i sf o finns det mkt bussar dit?
    Vi har bara en bil än så länge o den ockuperas oftast av min kära sambo!

Trevlig helg!

• Liz80

jag håller nog med om att Ica är bättre, eller....jag brukar visserligen variera lite.
    Tycker att Coop forum bortåt Haninge är en himla trevlig affär att storhandla i.

Köttboden har jag aldrig vågat mig in i....tycker namnet ger avsmak faktiskt, köttboden låter så otäckt!
    Älskar dock kött.

Vill nog inte påstå att det är promenadavstånd till Tyresö centrum, men det beror ju på vem man frågar!
    det tar cc 10-15 min med buss, och det går bra med bussar dit från Trollis.

Svar på tråden Trollbäcken / Fornudden tråden del 1!