• Mary84

För tidigt med barn.. 25år???

Hej alla!

Tänkte bara höra med er hur folk tagit att ni är gravida?
    Kan säga att i min bekantskapskrets är det tydligen ALDELEDS för tidigt att skaffa barn när man är 25??... Man måste tydligen vara 30+ och ha villa och sånt innan det är ok. Det kanske är nån form av stockholmsregel.

Det är ifs inget jag och min sambo håller med om, vi har varit tillsammans i 5 år, gått i samma klass sen 7:an, har sen 2 år tillbaka en bostadsrätt (2,5:a) tillsammans och jag har fast jobb och min sambo är färdigutbildad i december. Vi tycker det är en utmärkt tid i livet att skaffa barn.

Blir bara så sjukt irriterad på alla som säger - Är det inte lite tidigt, ni kanske vill resa mer osv osv, men hallå.. Vi reser ju ändå ju ändå inte stup ikvarten, vem har råd med det??

Tycker det finns jätte många fördelar med att få barn tidigt, eller tidigt är det ju inte ens.. Fattar inte vad dom menar??

Var bara tvungen att avreagera mig lite...

• Svar på tråden För tidigt med barn.. 25år???
  • Lolalee

nä jag fattar inte heller!! jag var 22 när jag blev gravid och självklart hade folk sina förutfattade meningar om det.. men varför ska domens komma och lägga sig i med sitt dumma tyck och tänk?! alltså att skaffa barn och vara ung för mig är typ en tjej under 18..

• LyckligaGatan

Ta inte åt dig. Bor oxå i Sthlmsområdet och jag är yngst på MVC, FUB osv. Vi vill ha barn "unga", vilket är lite ovanligare här i Sthlm. Skit i dem. Det är vad NI tycker som spelar roll.

• Mem3

Min syster är 24 och vänta sitt andra barn, min svägerska är 24 och ha 3 barn.. jag är själv 28 och vänta mitt första och jag hade gärna varit yngre men jag har inte hittat rätt innan osv.. Nu så sitter jag här med hus, bil sambo och snart en liten bebis hehe..finns ingen ålder jag tycker du ska strunta i alla kommentarer ni gör som ni själva vill

• Lolion

Jag är 25, fyller 26 i år. Har lite smått panik för att jag känner mig för gammal!

• AnetteGunnarsson

Bry er inte om alla andra!!
    Ni gör som ni vill, och man lever bara en gång så man får göra som man själv vill! =0) Så tycker jag:)

• Saga 79

Håller fullkomligt med!

Var själv 20 när första barnet kom och oj!,vad jag har fått lida för det.

Man har kallats både det ena och det andra av BVC och "äldre" människor.

Det är först nu som folk slutat gnälla över hur unga föräldrar vi är.fyller snart 30 år och barnen är 9 resp 5 år. Det var på tiden att lägga av,säger jag bara!

• AlvaLovisa

Min och sambons familjer blev jätteglada! Fast vårt var ju inte direkt planerat, så de hade inte så mycket tid på sig att fundera över det . Jag är 22 och han är 25. Förstår inte varför man ska behöva vänta så länge, kroppen klarar en graviditet bättre när man är yngre, det finns färre risker etc, så folk borde sluta gnälla!

• Mammis me Tindra

Jag var 21 år när jag fick barn. Jag fick höra samma sak, att jag skulle förstöra mitt liv, mitt utseende m.m. Min mamma erbjöd mig även en stooor summa pengar om jag skulle göra abort.

Kan väl hålla med om att jag kanske skulle ha utbildat mig till det jag ville INNAN jag skaffade barn, hade varit lite lättare.
    Men det går om man vill, nu är jag 25 och har allt det som jag alltid velat ha.

Tycker du att det känns rätt så tycker jag inte att du ska tveka!

• Mary84

Nä, igentligen skiter man ju fullkommligt i vad folk tycker och tänker.. Men man blir ju bara så irriterad. Precis som om man vore 15 år och gravid..

Vore kul om folk kunde vara lite glada för ens skull i stället.
    Kan säga att det inte var så populärt från sambons föräldras sida när vi berättade att det var två i magen haha..

• NoMatter

Men jisses! Vad har ni för bekanta? Jag hade bestämt mig för att ifall jag inte var gravid när jag var 25 så skulle det inte bli några barn eftersom jag anser att jag hade varit för gammal efter. Nu hade jag tur, så jag var gravid med mitt första när jag fyllde 25.

Jag tycker att man skaffar barn när man känner sig redo om man sen är 18 eller 30 är väl tämligen egalt även om JAG tycker att man är i äldsta laget när man passerat 30, iaf för första barnet.

Anledningen till att kvinnor har två par läppar; Det ena paret är för att slänga käft, det andra för att ställa allt till rätta.
Svar på tråden För tidigt med barn.. 25år???