• smc

Vet ni var jag kan köpa nötfri choklad?

Letar på nätet men hittar inte. Är jättetacksam om ni kan hjälpa mig hitta en butik på internet så jag kan beställa till min svärmor.
    Både vanlig choklad och "fin" choklad går bra :)

• Svar på tråden Vet ni var jag kan köpa nötfri choklad?
  • ballerinamuffins

hehe de enda nötfritt ja kan komma på e kexchoklad, flinta och sån rigi, med kor på pappret, inte de finaste med de e gott:)

• hysterica1975

kinder funkar... maltesers...
    kexchoklad... finns faktiskt många utan nötter..

• ballerinamuffins
    hysterica1975 skrev 2009-05-14 08:50:50 följande:
    kinder funkar... maltesers...kexchoklad... finns faktiskt många utan nötter..
    e de kinderägg du pratar om? såna med leksaker i?

om ja inte minns helt fel så har el är det nötter i dem,
    el det har dem tagit bort?
  • hysterica1975

ja kinderägg... isåfall har dom tagi bort det, för står inte på allafall... nu blev jag orolig... kanske sett fel. men fick tipset av min syrra. har en dotter som e allergisk så måste nog kolla upp det igen... usch..

• hysterica1975
    skorpionen80 skrev 2009-05-14 09:04:47 följande:
    www.ferreroscandinavia.se/
    tack... nu kan jag vara lugn, har sagt till dottern att det e helt ok med kinder...
  • hysterica1975

men när man börjar läsa på olika choklader så finns det faktiskt mycket man kan äta...min dotter bröt ihop totalt när hon fick veta att hon var allergisk.. hon är ett chokladfreak... men nu har vi kollat runt och finns faktiskt mycket man kan äta...

• smc

Tack alla, fast jag menar lite mer "vuxenchoklad"
    En kexchoklad kan ju svärmor liksom köpa själv ;)
    Med vanlig menar jag tex i chokladkakaform, och med "fin" menar jag med nån fyllning, hög kakaohalt eller bra märke.
    Förlåt om jag var otydlig...

• hysterica1975

om det är en present... testa göra något själv:)
    måste ju bli uppskattat och då kan man juh vara helt lugn på vad som e i...

Svar på tråden Vet ni var jag kan köpa nötfri choklad?