• Pumanprinsen

Billigaste sätt att ta sig till Boden

Hej!

Behöver hjälp av er vana resenärer om hur jag billigaste tar mig från Göteborg till Boden.

Min man är där på utbildning och jag har planer på att ta mig ditt på min ägglosning

Tänkte åka fredag 12 juni åter söndag 14. Rätt flexibel med att vaar ledig från jobbet fredag eller måndag.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. Själv hittar jag bara svin dyra priser.
    Ska man flyga så antar jag att man flyger till Luleå?

Jätte tacksam om det finns några snälla själar som vill hjälpa mig.

• Svar på tråden Billigaste sätt att ta sig till Boden
  • smurfans

Kolla med SJ. Förr gick det direkttåg mellan Gtb och Boden, men vet inte hur det är nu. Flyger du så blir det till Luleå.

• Pumanprinsen
    smurfans skrev 2009-05-14 09:51:19 följande:
    Kolla med SJ. Förr gick det direkttåg mellan Gtb och Boden, men vet inte hur det är nu. Flyger du så blir det till Luleå.
    Jag har kollat det men det är nästan ett dygns restid och kostar ca 1600kr
  • Pumanprinsen

Fanns dett inte flyg för 1 kr förut?

• Buddha74

Ja, ska du flyga så blir det till Luleå. Billigt är det verkligen inte.
    Det är 3,5mil till Boden och det går ju bussar.

Norwegian och SAS flyger hit till Luleå. Men Norwegian flyger inte från Göteborg, du får ju kombinera bolag i sånna fall.  Även om du åker SAS hela sträckan så måste du byta i Stockholm. Det billigaste jag kunde hitta med SAS var 1956kr, mitt på dagen på fredag - mitt på dagen måndag. Men det kan bli billigare om du köper Sthlm-Luleå biljetten på Norwegian och Gtb-Sthlm på SAS

City Airline flyger direkt mellan Göteborg-Luleå. Kollade pris då du ville åka. Pris 2921 - 3420kr beroende på vilken dag du åker.

Tåg är också ett alternativ. Men det tar låååååång tid och eftersom du ska åka på fredag och hem på söndag så hade jag inte tyckt det var värt

Lycka till

• smurfans

Ja, det tar lite tid att åka tåg...

Cityairline.com flyger direkt till Luleå från Göteborg. Annars är det väl SAS som gäller. Kolla runt på olika bokningssiter på nätet, ibland kan man ha tur och hitta bättre priser där.

• Pumanprinsen

Tack snälla, ja har verkligen kollat och det blir inte lätt att få ihop allt

• Pumanprinsen

Att fixa ihop biljetterna själv blir inte så mycket billigare...

• Pumanprinsen

Någon som vet om det är bökigt att ta sig från Arlanda till tågstationen?

• smurfans

Det får både tåg (arlanda express) och buss (flygbussarna) mellan Arlanda och Centralen.

• Pumanprinsen

Har fått ihop det, blir tåg till boden åker på fredag och framme lördag 624kr
    Flyg tillbaka , åker söndag 19.30, framme 23.30 för 1059kr.

Visst blir allt lite krångligt men så får det blir.

Tack för er hjälp.

• Pumanprinsen

kan inte vara så krångligt att ta sig från boden till Luleå

• SABL

Nejdå, kolla om det går flygbussar från boden eller vanliga bussar :)

• Pumanprinsen
    SABL skrev 2009-05-14 12:30:15 följande:
    Nejdå, kolla om det går flygbussar från boden eller vanliga bussar :)
    Tack
  • Pumanprinsen

Kollade upp, kostar 101 kr för att ta mig till flygplatsen., två byten..

Svar på tråden Billigaste sätt att ta sig till Boden