• Hanna 77

Förskola Hägersten

Vi ska flytta till Hägerstensåsen (nybyggda lägenheter nere vid Personnevägen, mitt emot Västertorpshallen) och ska sätta vår son på dagis där så småningom.

Jag vill nu ha tips på bra förskolor i området, både kommunala och privata. Var går era barn?

Förskolan Mellanberget ligger närmast tror jag, är det någon som har erfarenhet av den?

• Svar på tråden Förskola Hägersten
  • Sweedie

jag har hört bra saker om dagiset på personnevägen. de som bodde i min lägenhet innan mig hade sin dotter där. det ser fint ut tycker jag med bra gård.

• Tess the mess

Jag kan verkligen rekommendera föräldrakooperativet Grodan, störtloppsv i västertorp och Snöbollen på Vasaloppsv Båda är bra förskolor med engagerad personal.
    Förskolan på Personnevägen har av tradition varit ganska rörig efter vad jag har hört, med hög personalomsättning och lite sånt.

• Sweedie

kom på att det är ju 2 förskolor på personne vägen. det mittemot minigolfbanan heter solbacken(?) och har en helt fenomenal gård. det är den förskolan som kommer vara sommaröppet i området så jag var och kikade där förra veckan. det var den jag menade.

sedan har jag precis som tess the mess bara hört bra saker om grodan. jag blev rekommenderad den förskolan. skulle inte funka för mig med öppetiderna då det är ett föräldrakooperativ som stänger 16.30 har jag för mig.

• menoone

Lite sent kanske, har väl redan hittat barnomsorg. Hoppas du är nöjd. En omsorg som finns som många glömmer idag är oss dagmammor! Vi finns kvar och ganska många i Hägersten dessutom. Gå gärna in på www.privatafamiljedaghem.se.

Kram, kram

Svar på tråden Förskola Hägersten